Festival promijeniti ili ugasiti!

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Bitno promijeniti ili ugasiti Art&Music festival ostaje težak, ali, cini se, nužan izbor i kušnja za organizatora Branimira Slijepcevica Bradu i nakon završne festivalske veceri koju su na relativno slabo popunjenoj terasi Doma hrvatskih branitelja zakljucili žestoki velški noiseri Future Of The Left.

Nije pritom problem u prevelikoj terasi, koja prima i do dvije tisuce ljudi, a na kojoj se sinoc okupilo njih oko 300, iako bi klupski prostor bio idealan i za mocan trio iz Cardiffa i za sve ostale izvodace - od autorski lucidnog novosadskog KecKeca i pulskog ska reggae benda Radio Aktiva, koji tek treba autorski dozrijeti, do dobrog slovenskog psihodelicnog noise/dub benda The Lift te energicnih punkera iz kultnog pulskog benda Frontalni udar, ciji bi nastup bio dojmljiviji da je vokal bio razgovjetniji.



Pitanje opstanka otvoreno je vec zadnjih nekoliko izdanja A&M festivala, i prije ove recesije koja je mnogima zagorcala život, pa i ovom dijelu muzicke scene. Naime, ukoliko od 124 prijavljena benda strucni žiri jedva uspijeva pronaci tri donekle autorski zanimljive grupe, i ukoliko onda te tri demo grupe odsluša i odgleda 20-ak ljudi na samom pocetku veceri, postaje upitan smisao festivala koji primarno želi predstaviti i progurati nove kreativne snage.

Istina je da broj posjetitelja nije sasvim pouzdani kriterij kvalitete, no ovdje se cini da za bendove koji zadnjih godina izražavaju muzicke obrasce koji su izlizani posljednjih dva-tri desetljeca, neovisno o podžanru, nema više od 200, 300 uvijek istih ljudi, od kojih je gro starije od 30 godina.



Art&Music festival još uvijek je brend, još uvijek ima potencijalnu publiku, no u ovom izvedbenom obliku doima se potpuno iscrpljenim. Prije svega, bez novih i kvalitetnih ljudi u organizaciji, a koje Pula ima, nece biti ni novog i kvalitetnog programa, bez kojeg su šanse opstanka festivala minimalne.

Festival se žanrovski treba proširiti, pa primjerice, osim pretežito jakih gitaristickih bendova, treba otvoriti vrata i kvalitetnoj elektronskoj i jazz sceni, novim hip-hop autorima… Isto tako, festival prije svega nosi naziv Art, pa nema razloga da se, pored stripa (koji treba ojacati) i sada dobrih rock dokumentaraca, vrati grafitima, ali i uvede, primjerice, suvremeni ples, performanse, videoinstalacije…



Kad se Brada organizacijski, kadrovski ojaca i postavi širi programski koncept, problem nece biti ni financije. Jedan covjek to sam ne može. Rijecku Harteru radi desetak ljudi. Na razini Pule posao je to za pet, šest ljudi, i to tijekom cijele godine, a sve za udarni višednevni multimedijalni dogadaj usred ljetne sezone. Proljetna festivalska izdanja pokazala su se neuspjelima.

Vratimo se bendovima. Kao i prošle jeseni na zagrebackom koncertu u KSET-u, Future Of The Left koncert su poceli pjesmom "Arming Eritrea", kojom se otvara i njihov hvaljeni posljednji album "Travels with Myself and Another", nastavili su još žešcom "Chin Music", da bi u iducih 70-ak minuta odsvirali i pjesme s prvog albuma "Curses", poput uvjerljive "Small Bones Small Bodies". No, u Puli nisu odsvirali najkomercijalniju "The Hope That House Built" u kojoj se najjasnije ocrtava specifican glas pjevaca i gitarista Andyja Falkousa. U freneticnoj odjavi, uz granicnu buku gitara, razmontirali su bubnjeve te po njihovim elementima svirali uzduž bine.



Najraspoloženija njihovim energicnim nastupom bila je grupica od 15-ak zagrebackih fanova u prvom redu, dok vecem dijelu pulske publike njihov opus, unatoc dobrim kritikama u specijaliziranim svjetskim casopisima, nije toliko poznat. Neovisno o tome, rijec je o iznimno visokoj profesionalnoj i autorskoj razini benda, koji je pokazao kako se kontrolom zvuka i uvježbanošcu od potpuno istog ozvucenja može dobiti daleko kvalitetniji zvuk. Ozvucenja, doduše, koje je bilo za nijansu preglasno za sve izvodace.

Šteta da je prvi izvodac te veceri, vojvodanski KecKec, došao bez svog prateceg sastava Acid Folk Orchestra jer bi time više zaživjela njihova zacudna eksperimentalna glazba koju je KecKec prekjucer hrabro sam izvodio na gitari, opisavši je kao - narodnu glazbu na acidu.


Podijeli: Facebook Twiter