Premijerno predstavljen početkom godine na ženevskom salonu automobila, Ferrarijev najnoviji uradak F12 berlinetta ovih bi dana, nakon brojnih testiranja, trebao stići u prodajne salone. Na Ferrarijevoj testnoj stazi u Fioranu krug je obišao za 1,23 minute, što je za sekundu brže od ferrarija 599 GTO, odnosno dvije sekunde brže od ferrarija enza. Za to je zaslužan moćni 6,3-litarski V12 motor koji razvija vrtoglavih 729 konja.
Od nula do 100 km/h ubrzava za 3,3 sekunde, a maksimalna mu je brzina ograničena na 340 km/h. Snaga od 741 KS jedna je od najvećih ikad ugrađenih u i jedan serijski, cestovni ferrari.
Sportski dvosjed ferrari F12 berlinetta jedan je od najsnažnijih ikad na cestu "puštenih" automobila sa znakom propetog konjića. Nasljednik modela 599 GTB fiorano, ili još ranijeg 575
M maranello, nakon predstavljanja na ovogodišnjoj Ženevi ovih jesenskih dana kreće u prodaju.
Tko će biti bogati sretnici koji će ga moći posjedovati, točan broj komada produkcije nije obznanjen, no kako je njegov prethodnik napravljen u točno 599 komada - teško da će i F12 u mnogo veću seriju, no sve će to pokazati naredni mjeseci.
F12 razvija ukupnu snagu od 741 KS, a da bi stigao do brzine od 100 km/h potrebne su mu samo 3,3 sekunde. I ma koliko vas to ostavilo bez daha, još je impresivniji podatak da će 200 km/h "uloviti" za 8,5 sekundi! Uobičajeno je naime da automobili što u tom vremenu dosegnu 100 km/h idu u red - brzih. Ono što u današnje vrijeme također oduševljava je činjenica da se ova moćna kombinacija nalazi u 12 cilindara atmosferskog motora. Danas, kada čak i minijaturni benzinci zapremine 1,2 litre imaju turbine, podatak vrijedan pažnje pa i divljenja.
Vratimo li se opet motoru, ukupna mu je kubikaža 6.262 ccm, spomenutu snagu od 741 KS razvija pri 8.500 okretaja motora, a najveći okretni moment mu je 690 Nm. Mjenjač je automatski s mogućnošću poluautomatskog upravljanja uz pomoć tipki na upravljaču, a kvačilo dvostruko. Dužina automobila je 4.618 mm, širina 1.942, visina 1.273 uz međuosovinski razmak od 2.720 mm.
Zanima li nekog i taj podatak - prosječna je potrošnja 15 litara, što znači da u većini situacija troši iznad 20, a zapremina rezervoara je 92 litre. To je istina mnogo, ali ipak nedovoljno za neku značajniju autonomiju. Dodajmo još da mu je maksimalna brzina limitirana na 340 km/h, a ekološka neosjetljivost zabrinjavajućih 350 g/km CO2.
Cijena mu je iznad 300 tisuća eura, ovisno o poreznoj politici pojedinih država može i dvadesetak posto više, no ne treba sumnjati da će biti razgrabljen. Istina - Ferrari je u nešto više od deset godina skoro udvostručio proizvodnju i prodaju - 1999. godine 3.775, 2011. 7.001 komad - no čak i u tim uvjetima doći do svog ferrarija nije baš lako. Uostalom, u povijesti je, od 1947. godine, "za cestu" napravljeno i prodano svega 130 tisuća ferrarija, što je prosjek od svega dvije tisuće komada godišnje. Pa sad ti budi bogat - činjenica sasvim nedovoljna da bi se bez muke došlo do svog "konjića" iz Maranella. (E. PRODAN)