Ferragosto kao amarcord - ukinule ga kriza i recesija

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

A m' arcord u dijalektu talijanske regije Romagna znači "sjećam se" i naziv je filma koji je Federico Fellini snimio 1973. i koji je dvije godine kasnije dobio Oscara za najbolji strani film. Riječ amarcord danas nalazimo u talijanskom rječniku kao neologizam koji označava nostalgično sjećanje, čim spomeneš riječ, obnavljaju se poznate scene iz filma i obuzme te posebno emotivno stanje.

Talijani se sjećaju Ferragosta sa sve izraženijom nostalgijom, nešto što je bespovratno prošlo, izbrisano. Dan prije ovogodišnjeg Ferragosta u Trstu sve po starom, ljudi su pijuckali i čitali novine kao da se radilo o običnom danu u godini. Dan kasnije, 15. kolovoza, slika grada ni izbliza onoj iz prijašnjih godina. Talijanska državna televizija emitirala je zanimljivu reportažu o masi građana koji su 15. kolovoza proveli u sličnim prodajnim centrima: jedan je gospodin sarkastično komentirao da je to njegov izlet u planinu, friški zrak iz rashladnih uređaja jednak je onom iz dalekih Alpa.

Tršćanski list Il Piccolo iznio je zanimljiv podatak: polovica restorana i kafića koji su bili zatvoreni tijekom nekad slatkog blagdana učinili su to na maksimalno tri do četiri dana. Nemali broj dućana ostao je zatvoren tek u srijedu, 15. kolovoza. Kriza je, nakon 20. kolovoza svi će trebati uplatiti novu ratu poreza državi pa je svaki dan koristan da bi se skupilo nešto više novca i zato se mora raditi. Uz to, svi dobro znaju da je većina građana ostala kod kuće, da masovni kolovoški egzodus pripada povijesti i tako jedan drugome pomažu, gostioničari i gosti u istoj koži.

Talijani su ovog Ferragosta potrošili oko 20 posto manje nego prijašnjih godina, turističke agencije izračunale su da ovogodišnji prosječni trošak talijanskog turista za put i smještaj iznosi 700 eura, dok je prošle godine iznosio 900 eura. Četrdeset posto Talijana koji su ovih dana izabrali plaže u inozemstvu borave u Grčkoj, Španjolskoj, Hrvatskoj, Tunisu i Egiptu, no gdje god bili, nisu ni izbliza potrošači koje pamtimo iz zlatnih godina.

Nostalgija i gorčina: danas se Italija nalazi u fazi recesije, potrošnja opada. Danas - kad je 27 posto stanovništva ostalo doma, odnosno kad si svaki četvrti Talijan nije mogao priuštiti odlazak na praznike - nema te pjesme ili filma koji će ublažiti stanje teške depresije. (Elio VELAN)


Podijeli: Facebook Twiter