Fažana: Izgubljeni u prijevozu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Pulaprometova linija 21 koja prometuje na potezu Pula - Fažana - Peroj - Barbariga od rujna, tocnije od pocetka školske godine, ima reducirane vožnje. Iako je odavno pocelo i drugo polugodište, a Opcina Fažana i Pulapromet stalno najavljuju da su pred dogovorom o povratu vožnji, još se ne nazire rasplet ove trakavice.

Još je lani krajem kolovoza direktor Pulaprometa Igor Škatar najavio da ce se, zbog nerealiziranog dogovora s Opcinom Fažana o participiranju u troškovima javnog prijevoza, broj autobusnih polazaka svesti sa 16 na devet dnevno. Smanjen je broj vožnji radnim danom i subotom, a nedjeljom i blagdanom autobusi na podrucju opcine Fažana uopce ne prometuju.

Uslijedili su mjeseci pregovora o dva aspekta financiranja, postizanja konsenzusa oko rentabilnosti i sufinanciranja linije te placanja kredita za nabavu 22 nova Pulaprometova autobusa. Potonja je poteškoca riješena time što je Grad Vodnjan u listopadu Opcini Fažana prepustio jedan posto udjela u Pulaprometu.

Suvlasništvo Fažane je u prosincu prihvaceno i na sjednici skupštine tog poduzeca pa je, po rijecima Škatara, obveza Opcine prema Europskoj banci za obnovu i razvitak 6.250 eura godišnje za glavnicu, uvecano za kamatu. O tome se u Opcini nisu izjasnili, no još su veci prijepori nastali oko povrata ukinutih vožnji.

Škatar nam je u dva navrata odgovorio da je krajem studenog postigao dogovor s predsjednikom fažanskog vijeca Damjanom Milekicem da ce mjesecna subvencija Pulaprometu iznositi 25 tisuca kuna. Tome se pridodaje obveza EBOR-u, uz povrat dijela ukinutih polazaka nakon potpisivanja ugovora koji se nalaze u Opcini Fažana.

Iako nam je Milekic sredinom sijecnja potvrdio da je došlo do takvog dogovora s Pulaprometom, nedugo nakon toga na sjednici Opcinskog vijeca nacelnica Ada Damjanac iznijela je ponešto drukcije podatke. Rekla je, podsjetimo, da Opcina za 25 tisuca kuna mjesecne subvencije od Pulaprometa zahtijeva isti vozni red kao i ranije te dodala da je u ugovoru Pulapromet ponudio novu liniju Pula - Fažana, koja dosad nije postojala.

U opcinskom pak biltenu iz prosinca piše da su "s fažanske strane suglasni s redukcijom dijela dnevnih linija, ali inzistiraju na jutarnjim i vecernjim vezama, osobito na liniji u 20.30 sati", a pod rijecju "linije" dakako misle na vožnje. S Pulaprometom, navodi se u tom tekstu, poceo je pregovarati i Milekic, "radi neposrednijeg upoznavanja složene problematike, iako krajnja odluka nije u njegovoj nadležnosti".

"Složena problematika" javnog prijevoza nije bila riješena ni na tematskoj sjednici fažanskog vijeca o Pulaprometu, održanoj lani krajem listopada, jer nakon medusobnog prepucavanja nije postignut dogovor. Mještani Fažane i Valbandona u meduvremenu i dalje strpljivo cekaju da se nadležni dogovore. (Petra LUKEŽ)

Taksija ima pa nema

Iako se Opcina Fažana u nekoliko navrata ogradila od taksi prijevoznika Mrak usluge i direktora Valtera Mrakovcica, u zadnjem dopisu koji nam je poslala nacelnica Damjanac ipak je navedeno da je Opcina izdala potvrdu "da u Opcini nije donesena Odluka o autotaksi prijevozu u kojoj je navedeno da je Opcina suglasna da (ta tvrtka) obavlja djelatnost na njenom podrucju".

No, zbog nelogicne odredbe da je prevoženje putnika iz Pule u Fažanu prekršaj, nakon inspekcijskih nadzora Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture protiv tvrtke Mrak usluge podnijet ce optužni prijedlog za prekršaj slijedom Zakona o cestovnom prometu.

Inspekciji su ga prijavili Pulapromet i Odbor taksista Udruženja obrtnika Pula. Pitanje je radi li se o ovdje o nelegalnom prijevozu ili gušenju poduzetnicke inicijative, ali cinjenica je da je, osobito mladima iz fažanske opcine, taksi itekako dobro došao za povratak iz vecernjih izlazaka, što svakako pridonosi sigurnosti u prometu.

ŠTO O PROBLEMIMA S AUTOBUSNIM PRIJEVOZOM MISLE NEKI STANOVNICI FAŽANE I VALBANDONA, MOŽETE PROCITATI U TISKANOM IZDANJU GLASA ISTRE OD SRIJEDE.


Podijeli: Facebook Twiter