Farmaceutska ofenziva na muški libido Viagra je "out", a različiti prirodni pripravci koji podižu libido i mogu se kupiti u lokalnoj ljekarni bez recepta ovog su ljeta definitivno "in", sudeći prema reklamama koje mušku populaciju posljednjih mjeseci nemilosrdno bombradiraju s malih ekrana.
Nakon što su početkom ljeta s tržišta povučena čak tri preparata za potenciju - Epimen, ViaNatur i Epimed Gold - praktički odmah zamijenio ih je L-Direkt, koji se promovira kao inovativan dodatak prehrani, a navodno na posve prirodnoj osnovi pruža moćnu i brzu pomoć podizanju potencije.
Je li farmaceutska ofenziva usmjerena prema muškosti posljedica realne povećane zdravstvene potrebe muškog dijela populacije za takvim preparatima, "viagromanije" koja svijetom vlada posljednjih nekoliko godina ili je to naprosto odraz ispipavanja tržišta novim proizvodima koji farmaceutskoj industriji, ako se budu dobro prodavali, potencijalno mogu donijeti veliku financijsku korist?
Odgovor se, priznaju i sami farmaceuti, krije u ovom posljednjem: tržište proizvoda za poboljšanje potencije područje je u kojem bi se moglo utržiti daleko više no što je to danas slučaj.
- Pitanje libida u današnje je vrijeme vrlo interesantno za proizvođače bezreceptnih lijekova i oni, što je i razumljivo, nastoje iskoristiti priliku i naći svoje mjesto na tržištu preparata koji su danas postali dio životnog stila - smatra Mirna Radošević iz Hrvatske udruge proizvođača bezreceptnih lijekova (CASI).
Koliki se novac već danas okreće na tabletama za potenciju najbolje govori podatak da je oko 152 milijuna muškaraca diljem svijeta iskusilo probleme sa seksualnom disfunkcijom. Ta bi brojka, predviđa se, do 2025. godine mogla narasti na 322 milijuna muškaraca.
Statistike govore da čak 50 posto muškaraca starijih od 40 godina ima probleme s potencijom, što bi značilo da u Hrvatskoj oko 500.000 muškaraca barem povremeno koristi neku od tableta za "popravljanje" vlastitih seksualnih performansi.
Procjenjuje se da se godišnje u hrvatskim ljekarnama proda oko 380.000 tableta za potenciju, na što Hrvati potroše više od 20 milijuna kuna. Budući da većina takvih sredstava ne spada u kategoriju lijekova, HZZO ne pokriva taj trošak, već ga Hrvati plaćaju iz vlastitog džepa. (Piše Ljerka BRATONJA MARTINOVIĆ)
CIJELI TEKST U TISKANOM IZDANJU