U samo sedam godina, Facebook je spojio jedanaestinu svjetske populacije na jednoj internetskoj stranici, a broj njegovih korisnika sada gotovo dvostruko premašuje stanovništvo SAD-a.
Objašnjavajuci razloge, osnivac Facebooka Mark Zuckerberg kaže da se ljudi prirodno više angažiraju kada su im ukljuceni prijatelji.
Tako ljude na Facebooku vjerojatno ne iznenaduju nalazi novog istraživanja kojim je utvrdeno da se broj ljudi na socijalnim mrežama više nego udvostrucio od 2008. i da ljudi s Facebook profilima imaju viši stupanj društvene koristi od onih koji nisu u toj mreži, piše The Los Angeles Times.
Prema nalazima telefonske ankete koju su na uzorku od 2.255 odraslih Amerikanaca prošle jeseni proveli Istraživacki centar Pew i Projekt americki život korisnici Facebooka imaju više povjerenja u druge ljude, imaju veci broj bliskih prijatelja, pokazuju višu razinu gradanskog angažmana i primaju više društvene podrške od svojih prijatelja.
Nalazi istraživanja ruše opcu predodžbu da stranice socijalnih mreža izoliraju ljude ili ih zakidaju za stvarna prijateljstva i interakcije, rekla je Keith Hampton profesorica na Fakultetu komunikologije Sveucilišta Pennsylvanija, glavna autorica istraživanja.
"Utvrdili smo da je upravo suprotno", naglasila je.
U stvari, Facebook je toliko postao sastavnim dijelom društvene strukture americkog života da netko tko se prijavi na Facebook više puta dnevno ima 43 posto vecu vjerojatnost od drugih korisnika interneta, a više od tri puta cešce u odnosu na nekoga tko ne koristi internet, da osjeca kako se vecini ljudi može vjerovati.
Netko tko koristi Facebook više puta dnevno u prosjeku ima za 9 posto bliskije osnovne veze u svojoj ukupnoj društvenoj mreži u usporedbi s drugim korisnicima interneta.
Netko tko posjeti stranicu više puta dnevno ima dva i pol puta vecu vjerojatnost da ce nazociti nekom politickom skupu ili sastanku, te 57 posto vecu vjerojatnost da nekoga uvjeri da glasuje za odredenog kandidata.
Facebook dominira medu socijalnim mrežama na internetu prema istraživanju Pew-a: 92 posto korisnika je na Facebooku, 29 posto koristiti MySpace, 18 posto koristiti LinkedIn a 13 posto Twitter.
U prosjeku dnevno, 15 posto korisnika Facebooka ažurira svoj profil, 22 posto komentira prijateljevu objavu ili profil, 20 posto komentira prijateljeve fotografije, 26 posto poruci da im se "svida" (like) prijateljev sadržaj, a 10 posto pošalje još jednom prijatelju privatnu poruku.
Istraživanje donosi i jedno uznemirujuce otkrice: ljudi koji nisu on-line imaju najmanje društvene mreže, više su socijalno izolirani, primaju najmanju kolicinu društvene podrške i najmanje je vjerojatno da ce izaci na izbore, kazala je Hampton.
"Stvarna digitalna podjela današnjice je podjela društvene mreže", zakljucuje prof. Keith Hampton.