Iako je uveden još početkom godine novi sustav prijave gostiju eVisitor još uvijek nije u potpunosti zaživio, a primjedbi na sustav ne nedostaje. Potvrdili su nam to iznajmljivači, ali i direktori najvećih turističkih zajednica u Istri koji se s takvim problemima susreću svaki dan budući da još uvijek ne mogu pratiti sve statističke podatke oko prijave i odjave turista te naplate boravišne pristojbe, posebno u pogledu vikendaša, gdje najviše dolazi do zabuna.
Naime, strani se ne snalaze sa sustavom jer još uvijek sve stavke nisu prevedene na sve jezike, a njihova je navala počela. Stoga u Turističkoj zajednice Istre, koja je niz primjedbi lokalnih TZ-a proslijedila Hrvatskoj turističkoj zajednici apeliraju da se sve stavke sustava prevedu na engleski, slovenski, njemački, talijanski i ruski jezik.
Problematični vikendaši
- Latentan problem predstavlja kategorija vikendaša (vlasnici kuća za odmor) koji tek sada počinju pristizati, a naši ih djelatnici moraju ubaciti u sustav sa svim potrebnim dokumentima. To su mahom stranci kojima je vrlo teško objasniti kako sustav funkcionira te konstantno dolazi do neugodnih situacija samim time što je sustav tek od nedavno preveden na strane jezike, no još uvijek ima brojne nedostatke, kaže nam Nenad Velenik, direktor TZ-a Poreča.
Njegova kolegica iz TZ-a Rovinj Odete Sapač objašnjava da su vlasnici vikendica obavezni prijaviti sebe i sve one koje u tom objektu borave te plaćati boravišnu pristojbu.
- Tu je problem najveći, jer mnogi od njih ne prijavljuju svoj boravak. Stanovnici koji se ne bave iznajmljivanjem trebaju također preko eVisitora prijavljivati svoje prijatelje, rodbinu (ako nisu državljani EU-a) iz drugih mjesta prebivališta koji im dolaze u višednevnu posjetu, ali mnogi to ne čine i time su u prekršaju, veli ona.
Ipak, tvrde da eVisitor nije utjecao na neprijavljivanje gostiju jer se primjerice stariji iznajmljivači ne snalaze s kompjuterima. Većina prijavljenih iznajmljivača već je došla u TZ-e i zatražila svoje korisničke podatke za prijavu u sustav. Ipak, prijavljivanje je u odnosu na stari sustav kompliciraniji. Naime, svaki iznajmljivač kada zatraži svoje korisničke podatke, dobije čitavu stranicu jednokratnih lozinki, takozvanu TAN listu, koju mora čuvati i svaki put iznova upisivati novu šifru za novu prijavu.
- Sadašnji način prijavljivanja je puno gori od onog starog jer dobivamo čitave liste šifri koje onda po iskorištenju moramo križati. Stalno ih moramo imati sa sobom i voditi računa koju lozinku da upotrijebimo. Prije smo imali jedno korisničko ime i lozinku što je bilo sasvim dovoljno, kazao nam je nam je jedan iznajmljivač. (Barbara BAN)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU