Europski parlament želi zaštiti Europljane, osobito one koji žive u gusto naseljenim i prometnim područjima, od prometne buke pa su zato ovoga tjedna europarlamentarci podržali prijedlog mjera kojima će biti postrožena pravila vezana uz buku koju proizvode vozila.
Prema priopćenju parlamenta, nacrt novog zakonodavstva predviđa da se šest, odnosno osam godina od stupanja na snagu novih pravila, ograničenje buke koju proizvode novi tipovi vozila smanji s trenutno propisanih 74 na 68 decibela. Neki izuzeci bi i dalje postojali, primjerice, kad su u pitanju neka snažnija vozila ili, pak, veliki kamioni.
Europski parlamentarci žele i da automobili u budućnosti nose oznaku koja će kupce informirati koliku buku proizvode, slično kao što danas postoje oznake o potrošnji goriva ili emisiji CO2. Pooštravanje pravila podržao je 401 zastupnik, složivši se tako, očito, s tvrdnjama iznesenim u priopćenju da stalna izloženost visokim razinama buke loše utječe na ljudsko zdravlje, odnosno da može biti fizički iscrpljujuće, poremetiti funkciju organa, pa i pridonijeti razvoju nekih bolesti.
Za razliku od klasičnih automobila, za hibride i električne automobile zastupnici imaju drugačije planove. Brine ih što su takva vozila uglavnom vrlo tiha pa mogu, smatraju parlamentarci, predstavljati prijetnju pješacima. Zato žele da se u takva vozila u budućnosti obavezno ugrađuje zvuk - odnosno, akustični sustav upozorenja - što neki proizvođači automobila već čine.
Nakon što je nacrt dobio potporu zastupnika, izvjestitelj parlamenta za ovo pitanje Miroslav Ouzky sada će ispregovarati dogovor sa zemljama članicama, priopćio je Europski parlament. (I. FRLAN/NL)