EU: Smanjenje CO2 za nove aute ovisi o Hrvatskoj?

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nekoliko dana prije no što je Hrvatska pristupila Europskoj uniji malo tko je mogao znati da će se novoj zemlji članici već u prvim danima članstva na stolu naći "vrući krumpir".

U tjednu prije ulaska Hrvatske očekivalo se da će se zemlje članice dogovoriti o dodatnom smanjenju emisija CO2 za nove automobile koji se proizvode u Europi do 2020. godine. No, prije nego što je tema stigla na stol veleposlanicima zemalja članica, Njemačka je uspjela izlobirati da se glasovanje odgodi za listopad.

Najprije je za to pridobila Češku i Slovačku, zemlje čije je gospodarstvo sve ovisnije o autoindustriji, a potom i neke druge članice.

Sama odgoda glasovanja se, pak, u europskim medijima uglavnom tumačila kao kupovanje vremena, među ostalim i zbog ulaska Hrvatske u EU. "Odgoda će dati Berlinu više vremena da okupi blokirajuću manjinu da bi smanjili limite za CO2. Do listopada Hrvatska će postati punopravna članica EU-a, a promatrači vjeruju da bi se ta zemlja mogla prikloniti Njemačkoj", izvijestio je njemački tjednik Der Spiegel. To znači da je Njemačkoj dovoljno još sedam hrvatskih glasova u Vijeću EU-a da bi spriječila dodatno smanjivanje emisija CO2 iz novih vozila, budući da bi novi, stroži limiti snažno utjecali upravo na njemačku autoindustriju. (I. FRLAN)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter