Najduža predizborna kampanja u povijesti hrvatske demokracije upravo je započela. Na 25 izbornih lista natječe se 275 kandidata za zastupničko mjesto u Europskom parlamentu, koji svoja zasjedanja održava u Bruxellesu i Strasbourgu, a koji se biraju na mandat od pet godina. Za prosječnu zastupničku plaću od osam tisuća eura natječe se 12 Istrijana na nekoliko koalicijskih i stranačkih lista koje "pokrivaju" sve boje političkog spektra.
Odabir jedanaest eurozastupnika hrvatski birači obavit će 25. svibnja, dok će se u drugim zemljama Unije na birališta izlaziti od 22. do 25. svibnja.
- Izborna kampanja će biti iscrpljujuća i zamorna, ali mogla bi se isplatiti onima koji imaju što reći. Vladajuća koalicija moći će se dobro predstaviti, HDZ je pojačao rad na terenu, dok bi i masovnije stranke, poput HSS-a mogle značajno podržati svoju listu, komentira Aleksandra Kolarić, stručnjakinja za odnose s javnošću i nekadašnja glasnogovornica Vlade.
Kolarić smatra da će kampanja biti promašena bude li se u njoj raspravljalo "samo o plaći" ili ako će se zasnivati na međusobnim obračunima Tomislava Karamarka i Zorana Milanovića. "Građane treba informirati o značaju europskih izbora", smatra Kolarić, s čime se slaže i Krešimir Macan, ekspert za politički marketing i izborne kampanje.
Politički analitičar Davor Gjenero smatra da će započeta izborna kampanja koristiti velikim i financijski dobrostojećim strankama.
- Jedino velike stranke mogu potrošiti milijun i pol kuna za europske izbore, koliko je dopušteno. Mirela Holy je rekla da oni taj novac, primjerice, nemaju i da će se reklamirati na društvenim mrežama. SDP će se koncentrirati na masovne medije i reklamnu kampanju, dok HDZ ide po terenu, organizira klauzure i potiče članstvo za izlazak na izbore, dodaje PR-ovac Krešimir Macan.
Analitičari upozoravaju da će biti zanimljiv "prolaz" stranke ORaH Mirele Holy, koja po posljednjim istraživanjima dobiva oko osam posto glasova, te je treća po stranačkom rejtingu u zemlji. (D. GRAKALIĆ)
VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU