Nepoznati je vitez, poput plemića Uthera, zabio svoj mač u stijenu i nitko ga, osim budućeg kralja, ne može izvaditi. No, ne morate biti kralj Arthur da biste bili dostojni mača koji ćete u savičentskom kaštelu Morosini-Grimani uspjeti izvući ukoliko uspješno prođete sedam viteških iskušenja u igri "Escape castle Svetvinčenat" koju od ove sezone nudi tamošnja općina.
Sedam viteških iskušenja
Sedam je viteških iskušenja - odanost, hrabrost, vjera, pravednost, oprez, znanje i upornost - koje sudionik ove igre, nastale u suradnji s ljubljanskom tvrtkom Enigmarium, mora proći u Grimanijevim kulama, oružarnici, tamnici, na tronu i u info-punktu da bi uspio odgonetnuti tajnu kaštela.
"Escape castle" jučer su uspješno zaigrali i istarski novinari, nakon čega su igru, nastalu po uzoru na kultne računalne igrice, predstavili načelnik Dalibor Macan, pročelnik općinske uprave Igor Macan i kreativna direktorica Enigmariuma Nataša Potočnik. Ona je kazala da je riječ o jedinstvenoj, originalnoj igri koje nema nigdje na svijetu.
- U klasičnim escape room igrama puno je lokota, a u ovoj nije potreban game master. Kreirali su je inženjeri robotike, za što im je trebalo oko šest mjeseci. Odvija se na otvorenom i jedinstvena je po tome što smo legende, povijest i magični ambijent utkali u priču koja vas vodi po kaštelu. Naglasak je na proaktivnosti. Turisti žele aktivno sudjelovati u priči, stoga ih stavljamo u ulogu vitezova, rekla je Potočnik, ne želeći otkriti detalje, ostavljajući to posjetiteljima.
Za razliku od klasičnih escape room igara, "Escape castle Svetvinčenat" obuhvaća cijeli kaštel. U igri sudjeluje između dvoje i petero igrača, odjednom može startati pet ekipa, a u igri, koja traje najviše 60 minuta, sudionici otkrivaju skrivene predmete i tragove te traže izlaz dešifriranjem kodova. Pritom mogu "isprobati" srednjovjekovne sprave za mučenje, razgledati galeriju, replike oklopa, kupiti suvenir i uvjeriti se u impozantnost srednjovjekovnog oružja.
"Escape castle" u Grimaniju se može doživjeti već mjesec dana, a dosad je u igri sudjelovalo oko 700 turista koji su oduševljeni novim doživljajem. Cilj je, naime, zadržati gosta u kaštelu i ponuditi mu priču. Tako se, uz ostalo, može doznati da je u kaštelu 1632. godine mučena i spaljena Marija Radoslović, lokalna travarka koju su proglasili vješticom. No, nisu samo lokalne legende utkane u ovu priču koja krije i tajnu nestanka vampira Jure Granda iz Kringe.
- Svjesna motiva dolazaka, Općina i ovim projektom želi ponuditi što kvalitetniji turistički proizvod i približiti gostima kaštel, rekao je Dalibor Macan. Igor Macan napominje da je kaštel otvoren svakog dana od 10 do 21 sat, a tako će biti i nakon sezone. U tu je svrhu Općina osnovala tvrtku Savičenta koja upravlja igrom, vodi suvenirnicu u kojoj se mogu kupiti i brendirana vina Grimani i Morosini.
- Želimo stvoriti dodatan motiv dolaska te atrakciju za posjetitelje. Riječ je o inovativnom konceptu, jedinstvenom na svijetu, koji obuhvaća lokalne i regionalne legende. Dosad je obilazak bio suhoparan, a sada kaštel ima sadržaj, rekao je Igor Macan. Ulaznica za odrasle košta 50 kuna, a za djecu 25 kuna. Zimi će, uz dodatni popust, kaštel moći obići i školarci, najavljuju iz Općine.
Aplikacija Svetvinčenat za android uređaje
Općina je pokrenula aplikaciju Svetvinčenat za android uređaje, utemeljenu na legendi o nepoznatom konjaniku. Aplikacija je dostupna na web stranicama općinske Turističke zajednice i novim stranicama Grimanicastle.hr. Kreirana je u suradnji s Borisom Legovićem, pulskim studentom poslovne informatike, a namijenjena je biciklistima i pješacima, rekla je Larisa Kontošić, suradnica za projekte u Općini. (Napisala i snimila Mirjana VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)