U Županijskoj gospodarskoj komori održana je konferencija ovlaštenih servisera plovila strukovne grupe za održavanje i popravak plovila pri Županijskoj komori Pula. Cilj konferencije je bio okupljanje ovlaštenih servisera plovila iz cijele Hrvatske kako bi se zajednicki riješila problematika koju je potrebno regulirati radi daljnjeg opstanka u ovoj djelatnosti te kako bi se ujedinili za tržište Europske unije.
Uz predstavnike HGK-a, na konferenciji su sudjelovali i predstavnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, Carinske uprave, Državnog inspektorata i hrvatskih marina.
Sudionici skupa razgovarali su o nekoliko za njih kljucnih tema kao što su problematika probne vožnje pod stranom zastavom i transfer stranih plovila radi popravka ukoliko vlasnik nije na plovilu Tajnik Županijske komore Pula Damir Sirotic kaže da je ova konferencija sazvana na inicijativu gospodarstvenika koji rade u nautickom turizmu.
- Razgovarali smo o tome kako institucije daju potporu nautickom turizmu, pogotovo u segmentu koji se odnosi na servisere, dakle popravci, obnavljanja i održavanje plovila. Prema važecim propisima, vrlo je teško našim serviserima popravljati plovila pod stranom zastavom. Postoji citav niz birokratskih procedura ne bismo li dobili odobrenje za rad i za montažu rezervnih dijelova na strano plovilo. Neke marine su pokušale doskociti problemu, no naš je stav da se takva vrsta rada treba regulirati na razini države. Zbog toga smo pozvali goste iz drugih županija, istice Sirotic.
Rad na crno u marinama je takoder jedan od kljucnih problema koji se dogada uglavnom pred ljeto i u sezoni. Tome se za sada ne može stati na kraj.
- Ovlašteni serviseri moraju investirati u opremu, u znanje, u kadrove pa svi oni koji oduzimaju posao takvim ovlaštenim servisima radom na crno u konacnici oštecuju i državu. Želimo objaviti nultu toleranciju takvim radnicima jer smatramo da se u današnje vrijeme to ne može trpjeti. Svatko tko ulaže, investira i skrbi se o zaposlenicima mora imati priliku raditi i pošteno zaraditi, zakljucio je Sirotic.
Zamjenik predsjednika strukovne grupe za održavanje i popravak plovila pri Županijskoj gospodarskoj komori Robert Cetina kaže da je cilj grupe da se zakoni koji postoje na državnoj razini napokon pocinju primjenjivati.
Pulska Tehnomontova marina Veruda jedna je od najvecih na Jadranu. Sa svojih 630 vezova u moru zasigurno ima potrebu za servisima i drugih uslužnih djelatnosti. Direktor Sean Lisjak rekao je kako oni imaju potpisane ugovore s 32 kooperanta koji rade unutar marine.
- Svaki serviser koji treba raditi u našoj marini prijavi taj posao recepciji. Potom mi zajedno sa serviserom ugovaramo posao s gostom, koji kasnije placa racun marini. Na koncu se mi raskusuramo sa serviserom i stvar je kristalno cista i nadasve zakonska. Od ove godine maksimalno izbjegavamo rad na crno, neizdavanje racuna i neovlaštene popravke brodova, istaknuo je Lisjak. (C. B. GALIC)