Iako je u posljednje vrijeme sve više gradana u svojim poštanskim sanducicima pronašlo opomene pred iskljucenje elektricne energije zbog neurednog placanja, direktor Elektroistre Davor Miškovic uvjerava da se ne radi o pojacanim aktivnostima ove tvrtke, vec o normalnom postupku naplate.
Od Maurizija Biasiola, rukovoditelja Službe za opskrbu, doznali smo da na podrucju koje pokriva Elektroistra ima 145 tisuca potrošaca, od kojih su 125 tisuca kucanstva, a ostalo gospodarski subjekti.
- Od pocetka godine do danas izdali smo za naše distributivno podrucje više od 50 tisuca opomena zbog neplacanja, od cega se 39,5 tisuca odnosi na kucanstva. Ne plate li po primitku opomene, potrošaci bivaju iskopcani iz mreže, a ponovno ukapcanje dodatno placaju. Medutim, veliki broj njih, cak 90 posto, reagira promptno i plati dug po primitku opomene, tvrdi Biasiol.
Na upit koji je kriterij za slanje opomena, visina ili starost duga, pojašnjava da se radi o kombinaciji oba kriterija.
- Uobicajeno se opomene šalju zbog visine duga, okvirni iznos je 500-tinjak kuna. Ukoliko netko dobije opomenu i na nju ne reagira, pri sljedecoj evidenciji vec kod iznosa od neplacenih 300 kn dobit ce opomenu.
Drugi je slucaj da netko redovno placa, tada mu se tolerira i nekoliko rata koje mogu dostici 800 pa i tisucu kuna, a onda mu se šalje opomena. Okvirni iznos nakon kojeg reagiramo mora postojati jer bi za manje iznose duga opomena bilo k'o u prici, kaže Biasiol. (S. ZRINIC TERLEVIC)
Ukidaju se šalteri za placanje racuna
Namjera Elektroistre je ukinuti blagajne na kojima su dosad gradani mogli placati racune za struju.
- Necemo ukinuti salu sa šalterima, ostat ce šalteri za obracun i
reklamacije, dok se s novcem više nece baratati. Razlog je smanjenje
troškova. No, cinjenica je da se vrlo malo racuna placalo na tim
šalterima. Od cjelokupne naplate, na blagajnama se plati od 10
do 15 posto.
Nadomjestak za placanje na blagajnama bit ce trajni nalog,
internetsko bankarstvo te placanje racuna u drugim financijskim
institucijama. Šaltere za placanje racuna namjeravamo ukinuti tijekom
ljeta, ali cemo o tome naše korisnike na vrijeme informirati, kaže Miškovic.