Ekološki osviješteni turisti hrle na Karolinu

Sve je više korisnika stanice za punjenje električnih vozila
Sve je više korisnika stanice za punjenje električnih vozila

Prije dva mjeseca na najvećem pulskom gradskom parkiralištu pod naplatom Karolini otvorena je prva stanica za punjenje električnih vozila pod nazivom e-Spot MAX. Osim jednostavnog i sigurnog rukovanja, stanica omogućava punjenje vozila za dva najčešća standarda, odnosno dugotrajno i brzo punjenje. Za Pulu je značajna jer se grad drevne Arene, podno koje je i instalirana stanica, njome pozicionirao na karti gradova koji svojim stanovnicima i gostima nudi mogućnost korištenja novog i ekološki prihvatljivog načina prometovanja. Karolina je, tako, postala jedna od 20-ak lokacija u Hrvatskoj na kojima vlasnici vozila na električni pogon mogu napuniti svoje vozilo.

Skandinavci najbrojniji korisnici

I dok je na početku rada e-Spot MAX-a "sramežljivo" dolazilo pokoje vozilo napuniti baterije, ulaskom u središnji dio turističke sezone navale je sve veća. Skupe Tesline limuzine, ali i vozila ostalih proizvođača, sve se više priključuju na pulsku stanicu. A nađe su tu i koji "domaći", pa čak i pokoji vlasnik mopeda.

- U zadnje vrijeme uistinu je jako puno vlasnika električnih vozila koja koriste našu uslugu punjenja električnom energijom na Karolini. Rekao bi da je sigurno preko 50 vozila do sada koristilo uslugu. Većinom je riječ o turistima iz skandinavskih zemalja, ali i ostalih zapadnoeuropskih, koji od ovog ljeta i u Puli imaju mogućnost napuniti svoja vozila. Pokazuje se da je ovakva mogućnost itekako bila potrebna u našem gradu, kaže direktor Pula parkinga Branislav Bojanić.

Grad Pula i gradsko poduzeće Pula parking stanicu za punjenje električnih vozila dobili su kao donaciju partnera, austrijske tvrtke Elsta Mosdorfer i hrvatske InfoArt, dok je 51 tisuću kuna koštao priključak električne energije plaćen Elektroistri, odnosno HEP-u. Do kraja godine, s obzirom da je riječ o promotivnoj akciji, utrošenu struju plaćat će Pula parking, a od sljedeće godine počinje naplata. Jedino što će korisnik usluge punjenja plaćati je vrijeme provedeno na parkingu, a kako se računa da je dva sata dovoljno za potpuno napunjene baterije vozila, ispada da vlasnike vozila odlazak na Karolinu košta osam kuna.

Austrijski partneri bogatog iskustva, koji su ujedno proizvođači stanica, nastojali su osigurati vozilima na električni pogon mogućnost punjenja na potezu od samog sjevera Njemačke sve do Jadrana. Projekt se, naime, provodi i u Njemačkoj i Austriji pa mu je namjera omogućiti onima koji imaju vozila na električni pogon od Sjevernog do Jadranskog mora nadopunjavanje električne energije u svojim vozilima. Iz navedenog direktora Pula parkinga, odnosno masovnog korištenja pulske stanice od strane Skandinavaca, vidljivo je da je to povezivanje Sjevernog i Jadranskog mora u cijelosti uspjelo.

Inače, želja je ovim projektom što više osvijestiti građane za korištenje manje štetnih izvora energije, a parkiralište na pulskoj Karolini, gdje je stanica smještena, pokazala se kao savršena lokaciju. Korištenje ove napredne tehnologije prvi je takav projekt u Puli koji koristi ovakvu naprednu, a u budućnosti vjerojatno svakodnevnu, tehnologiju koja čuva okoliš. Tek nakon njega došle su popularne električne bicikle na Giardinima.

Po uzoru na europske gradove

- Ponosni smo što smo s partnerima uveli novu tehnologiju u naš grad jer riječ je novoj eri kojoj se prilagođavamo po uzoru na mnoge druge europske gradove. Stanicom za punjenje električnih vozila vrlo se jednostavno rukuje, a posebna pažnja usmjerena je najvećoj mogućoj sigurnosti prilikom električnog punjenja vozila, pojašnjava direktor Pula parkinga.

U stanicu je instaliran i Internet priključak za učinkovito praćenje svih statusa i radnji prilikom punjenja, a dizajn stanice je funkcionalno optimiziran, te je stanici povećana toplinska, mehanička i kemijska otpornost, kao i vodootpornost. (Goran ROJNIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter