Pernati ukrasi za glavu, šeširi, dugačke biserne ogrlice, plisiranje haljine, resice, čipka, perje i T-strap cipele na velika su vrata, odnosno preko velikog ekrana ušli u naše ormare. No, iako su 20-e stilska konstanta koju dizajneri evociraju igrajući na sigurno, u trenutku kada je u kina stigla nova raskošna stilska adaptacija "Velikog Gatsbyja" redatelja Baza Luhrmanna jedno je sigurno - nose se 20-e.
Ruku na srce, baš nitko ne može odoljeti glumici Carrey Mulligan, novoj ikoni stila, dok na raskošnim zabavama u liku Daisy Buchanan nosi haljinu prepunu kristalića koju potpisuje Prada i koja je proglašena jednim od najljepših komada ove očaravajuće garderobe.
Možda detalji kostima novoga "Gatsbyja" nisu povijesno točni, možda vam se neće svidjeti radnja filma koja trenutno igra i u pulskom kinu Valli, ali zato ćete uživati u raskošnoj modnoj slici u kojoj su Prada, producentica i kostimografkinja Catherone Martin udružili snage te stvorili kostime koji u potpunosti dočaravaju glamur i dekadenciju tog doba. A dizajneri kao da nanjuše što će mase oduševiti, tako je i filmsko oživljavanje klasika F. Scotta Fitzgeralda inspiriralo modne kuće koje su ovog proljeća pistama prošetali modele nadahnute lepršavim i glamuroznim 20-ima.
A zašto su 20-e tako super? Haljine niskoga struka zaklanjale su taj dio tijela, što je dobro za one s kojom kilicom više; nakit i dodaci puni šljokica naglašavaju kosu, vrat, dekolte…, a šljokice, dugačke biserne ogrlice, šeširi daju auru sjaja u današnje vrijeme, koje nije sjajno. Ljepota tog trenda je što se žene mogu odlučiti za puno ili malo. Tako će jedno pero ili biserom ukrašena kopča za kosu imati učinak kao potpuni glamur 20-ih utjelovljen u satenu, svili, čipki, brokatu i beskonačnim nizovima bisernih perli.
U nekim trgovačkim kućama prodaja odjeće inspirirana razdobljem "Gatsbyja" gotovo se utrostručila, modnih dodataka s perjem povećala se za više od 250 posto, a ekstravagantnih niski bisera i velikih bogato ukrašenih narukvica štrasom i umjetnim draguljima za više pod 200 posto.
Zato poslušajte Zeldu Fitzgerald, jednu od heroina 20-ih: "Mlada žena ima pravo eksperimentirati sa sobom kao s nekom prolaznom figurom koja bi već sutra mogla biti mrtva". (Lara BAGAR)