Nedavna potvrda britanske niskotarifne kompanije EasyJet koja je ove godine Pulu uvrstila među svoje tri nove ljetne destinacije, pa se Istra tako našla uz bok Tunisu i Grčkoj, ogromna je šansa da se Pula u budućnosti direktno poveže s brojnim europskim metropolama. Važnost dolaska kompanije već sada je prepoznao direktor Zračne luke Svemir Radmilo koji potvrđuje da su u pregovore s Britancima krenuli još prije dvije godine, a nakon što je kompanija lani prekinula suradnju sa zagrebačkim Plesom, bila je to prilika da ih se dovede u Pulu.
Dogodine nove destinacije?
Ogromna je to šansa i za istarski turizam, kaže Radmilo, jer nakon drastičnog pada i gubitka gostiju s ruskog i ukrajinskog tržišta, zračna luka taj značajan manjak gostiju nastoji kompenzirati drugim tržištima i to ponajprije posjetiteljima iz Velike Britanije, Skandinavije i Njemačke.
No važnije od svega je što, ukoliko EasyJet u Istri prepozna poželjnu destinaciju, a Pulu uvrsti na kartu svojih redovnih ruta, moguće je da već iduće sezone otvore i nove destinacije poput, Berlina, Amsterdama, Geneve, Bristola, pariškog Charles De Gaullea jer EasyJet u aviobiznisu slovi kao europska kompanija s najboljom prometnom mrežom, a lete na 50 najvećih europskih zračnih luka.
Britanci su čini se dobro "skenirali" turističku sliku Istre pa im je dobro poznat i podatak da ovdje godišnje stiže i do 700 tisuća Nijemaca od kojih ih svega 30 do 40 tisuća dolazi avionom.
- Naravno da je to dodatni poticaj za britanskog prijevoznika koji može ponuditi i letove iz Njemačke, budući da imaju svoje baze u Hamburgu i Berlinu, kaže Radmilo.
- Dolazak EasyJeta je za nas definitivno jedan od najvažnijih događaja ove godine jer se kompanija nakon dugog razmišljanja i pregleda zračne luke i upoznavanja s destinacijom odlučila upravo za Pulu koja je sada uz Split i Dubrovnik, treće odredište u Hrvatskoj, kaže Radmilo i podsjeća da prvi letovi EasyJetom prema Londonu startaju 23. lipnja, a trajati će se sve do kraja listopada.
Raste potražnja za Istrom
- Međutim, test je to i za kompletnu turističku destinaciju jer ako dobro odgovorimo na sve izazove, a vjerujem da hoćemo, već iduće godine ponuda letova mogla bi se proširiti prema najatraktivnijim europskim destinacijama u kojima kompanija ima baze. Oni godišnje prevoze 65 milijuna putnika, a upravo splitski primjer govori da bi se stvari mogle odvijati i u Puli. Kada su tamo počinjali prije pet godina, počeli su s londonskim Gatwickom, a danas lete iz Bristola, Belfasta, Hamburga, Amsterdama, Berlina, Pariza, Toulousa, Geneve, Fiumicina u Rimu. Dakle, otvara nam se niz mogućnosti u kojima kompanija ima svoje baze i u koje bi se direktno moglo letjeti preko Pule. Također, oni su danas prvi prijevoznik u Splitu i godišnje u tom gradu imaju oko 220 tisuća putnika, dok ih u Dubrovniku imaju 180 tisuća, ističe Radmilo i dodaje da bi ove godine EasyJetom u Istru trebalo doputovati oko pet tisuća Britanaca.
Osim što je dolazak britanske kompanije velika prilika i za istarski turizam, Radmilo ističe da se i Istranima, koji su dosad tom kompanijom putovali preko Venecije, otvara mogućnost da letove odsad planiraju preko Pule.
- Potražnja za Istrom definitivno raste, a svjedoči o tome i broj sjedišta koje je povećala još jedna britanska kompanija Thompson. Sada nam jedino preostaje vidjeti kako će istarski turizam reagirati i hoće li se Istra potvrditi kao destinacija jer o tome će ovisiti i širenje, odnosno uvođenje novih letova diljem Europe, zaključio je Radmilo. (Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ, snimio Danilo MEMEDOVIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU