e-kartoni, e-nalazi i e-uputnice uvode bolnice u 21. stoljeće

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Istarski liječnici pozdravljaju najavljeno uvođenje e-kartona u zdravstveni sustav. "To je budućnost i dobar put nastavka informatizacije zdravstva," ističe Ante Ivančić, ravnatelj Istarskih domova zdravlja, a njegovo mišljenje dijele i čelnici drugih zdravstvenih ustanova u županiji.

 "Umreženost je korisna. Neće biti dupliranja nalaza i pretraga, jer je smiješno da se to događa u 21. stoljeću. Ako imamo e-bankarstvo, onda moramo digitalizirati zdravstvo i cijelu javnu upravu," napominje dr. Srđan Jerković, ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Istarske županije.

Pokusni rad

Uvođenje e-kartona za svakog pacijenta prije nekoliko dana najavio je Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje. Planirano je da se s pokusnim radom krene 1. rujna, te da sve bolnice povežu s HZZO-om, te s centralnim kalendarom naručivanja. Naručivanje na preglede "nadziralo" bi se preko OIB-a svakog osiguranika kako bi se izbjeglo dvostruko naručivanje.

 "Mislim da će e-kartoni pridonijeti kvaliteti zdravstvene usluge. e-karton uveden je u nekoliko zemalja i mislim da se pokazala njegova vrijednost," tvrdi ravnatelj Ante Ivančić i dodaje kako treba obratiti pažnju na sigurnost pacijenata i funkcionalnost mrežnog sustava.

"Najvažnije je pri uvođenju e-kartona voditi računa o sigurnosti i zaštiti privatnosti pacijenata," kaže Ivančić i dodaje: "Drugo, bitna je funkcionalnost. Hardverska i softverska struktura mora biti na razini da usluga dobro funkcionira. Domovi zdravlja u Istarskoj županiji dobro su informatički povezani, iako su mogući problemi s linijama, telekomom i slično. Ali, to su srećom rijetke situacije, jer danas liječničke ordinacije ne mogu bez pristupa računalu i internetu."

"Opća bolnica Pula je započela s informatizacijom još daleke 1996. godine," podsjeća zamjenik ravnateljice Ivica Fedel i objašnjava da je danas "stupanj informatizacije u pulskoj bolnici na visokom nivom."

"Nepotrebno je posebno naglašavati sve prednosti informatizacije tako kompleksnog sustava i svako novo rješenje koje će uvesti bolju dostupnost podataka, kontrolu i red je dobrodošlo. Dosadašnja iskustva s e-naručivanjem su nakon inicijalnih poteškoća koje su i bile očekivane kod uvođenja tako kompleksnog sustava, pozitivne. Daljnjim razvojem e-sustava i e-kartona očekujemo dodatna poboljšanja i prvenstveno korist za korisnike naših usluga", kaže dr. Fedel.

Nadležni u HZZO-u najavljuju da će u roku od šest mjeseci do godine dana s radom započeti web portal u kojem bi osiguranici i liječnici primarne i bolničke zdravstvene zaštite mogli pogledati liste čekanja, te se naručiti na pregled u odgovarajućoj zdravstvenoj ustanovi. Na taj bi se način smanjile liste čekanja – trenutačno na razne vrste pregleda čeka oko 800 tisuća pacijenata u Hrvatskoj.

Služba hitne pomoći još nije obaviještena o promjenama u sustavu informatizacije zdravstvenog sustava.

"Način rada hitne medicine neće se promijeniti. Mi radimo po softveru koji se naziva e-hitna, a nismo dobili obavijest da će se nešto promijeniti," kaže dr. Srđan Jerković, te objašnjava kako bi recepte pacijentima, ako su potrebni, "još uvijek ispisuju ručno." (Dubravko GRAKALIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter