"Dvojni kabinet" Bojana Šumonje i Roberta Paulette u labinskoj Lamparni

Žminjski balun, ali na harmonikama: Jože Tomišić, Milan Kresina i Branko Jelenić
Žminjski balun, ali na harmonikama: Jože Tomišić, Milan Kresina i Branko Jelenić

Izložba "Dvojni kabinet" uvaženih likovnih umjetnika iz Pule Bojana Šumonje i Roberta Paulette bit će otvorena u subotu u 20 sati u labinskoj Galeriji KuC-a Lamparna. Postav je dio ciklusa izložbi V.I.T.R.I.O.L., čiji je autor umjetnički voditelj galerije Damir Stojnić, koje tematski problematiziraju odnose na relaciji umjetnost i alkemija.

U najavi ove "Proto-solsticijske saturnalije: 30 Years After" Stojnić ističe se da su Šumonja i Pauletta "prije 30-ak godina, negdje na vremenskoj crti 1987., održali svoju prvu zajedničku izložbu u starom gradu Labinu, u prostoru caffe-galerije 'Re', u ono doba možda još nesuđene platforme (caffe – galeriju otvorio je Dean Zahtila kome je Krešimir Farkaš prepustio svoj atelje u natkrivenom atriumu nekadašnje palače u ulici Martinuzzi, odmah uz studio Zdravka Milića i Sanje Švrljuge) za implementaciju ideja koje su početkom 90-ih dovele do osnivanja Kulturno-umjetničkog društva Labin Art Express, ideacije projekta 'Podzemni grad'  i osnivanja KuC-a Lamparna u nadzemnim prostorima labinskog rudnika. Na hrvatskom avangardnom nebu bilo je to razdoblje još uvijek živog titranja 'novih i divljih'” vibracija, od njemačkog neo-ekspresionizma do talijanske transavangarde i, općenito, onoga što se skupno determiniralo kao 'Nova slika'. Unutar programa V.I.T.R.I.O.L. sama se od sebe nametnula ideja 'Dvojnog kabineta' kao 'podružnica' osnovnog koncepta problematiziranja relacije na pravcu između umjetnosti i alkemije, ali ne kao stereotipno sučeljavanje bliskih ili pak kontra-estetika, nego više kao svjedočenje međuljudskih odnosa koji su se paralelno razvijali u istom prostor-vremenu, a prožeti su kreativnim i vizionarskim ispoljavanjima kojima su, ovim konceptom 'hermafroditizirane' individue, ostavile snažan pečat na kulturni prostor iz kojega proizlaze. I za newtonovskim, empirističkim kozmosom intoksicirane znanstvenike nije više toliko nevjerojatna postavka da univerzumom vladaju inteligentne sile, izvan mogućnosti ljudskog poimanja. Ne radi se ovdje ni o kakvu sentimentalizmu, niti memorabilijskoj lamentaciji za 'dobrim, starim vremenima'. Ovdje se radi o praćenju sinhronizama, opetovanju situacija koje nanovo iskrsavaju kao nedokučiva  nužnost u isto tako nedokučivom poretku stvarnosti."

Prema najavi Pauletta će se predstaviti serijom objekata iz ciklusa "Apnea" kojima stvara audio - vizualnu, ambijentalnu instalaciju, dok će Šumonja izložiti ciklus velikih alika na platnu "Potraga za izgubljenim pastirom" nastalih za njegova boravka u Sjedinjenim američkim državama. (B. Ć. J.)



Podijeli: Facebook Twiter