Dvije godine je pozivali da podmiri dugovanje


Slučaj Puljanke Nine Topić, koja je zbog duga od 2.909 kuna prema PBZ Cardu ostala bez stana vrijednog 253 tisuće kuna, završio je na Ustavnom sudu koji je privremeno odgodio postupanje u ovom predmetu dok se ne utvrdi je li ovoj Puljanki, koja je trbuhom za kruhom 2009. odselila u Kanadu, povrijeđeno više ustavnih prava. Dok s jedne strane njen odvjetnik Goran Babić tvrdi da Nina Topić "nije bila sigurna je li prilikom odlaska u Kanadu podmirila dug prema PBZ Cardu", iz ove kartične tvrtke napominju da su u duljem razdoblju s korisnicom cijelo vrijeme bili u kontaktu.

Dugovanje još nepodmireno

- Spomenuto dugovanje Nine Topić nastalo je 2009. na temelju korištenja American Express kartice, odnosno nepodmirenih troškova po toj kartici. U više navrata pokušavali smo pronaći najbolji način izvansudskog podmirenja nastaloga dugovanja te smo tijekom razdoblja od gotovo dvije godine s korisnicom cijelo vrijeme bili u kontaktu (putem fiksnog, mobilnog telefona, e-maila) pozivajući je da podmiri svoja dugovanja, dok je bila dostupna. Budući da gospođa Topić nije podmirila svoje obaveze u cijelosti, a kontakt kasnije nije bio moguć putem nama dostupnog telefona, još prije četiri godine i elektroničkom poštom uputili smo joj poziv da nas kontaktira radi dogovora o podmirenju duga, na koji nikada od nje nismo dobili odgovor, ističe Mladenka Dubravac, glavna koordinatorica odnosa s javnošću PBZ Carda. Iako je radi namirenja dugovanja stan u ovršnom postupku prodan agenciji za nekretnine Aktivi kapital, koja je pravo vlasništva i prenijela na sebe u zemljišnim knjigama, iz PBZ Carda tvrde da je dugovanje još uvijek nepodmireno.

- Budući da gospođa Topić nije podmirila svoje obaveze u cijelosti, a kontakt kasnije nije bio moguć putem nama dostupnog telefona, još prije četiri godine i elektroničkom poštom uputili smo joj poziv da nas kontaktira radi dogovara o podmirenju duga, a na koji nikada nismo dobili odgovor. Topić nas je ponovno kontaktirala tek nedavno, u listopadu 2014., ali dug nije podmiren. PBZ Card posluje u skladu s hrvatskim zakonima i propisima, uključujući postupke naplate nedospjelih potraživanja i još jednom naglašavamo da nam je uvijek na prvom mjestu postizanje dogovora s klijentom, a ne provođenje mjera prisilne naplate, objašnjava Dubravac.

Iz ove tvrtke nadalje napominju da su u potpunosti svjesni različitih situacija i poteškoća u kojima se mogu naći pojedini klijenti, kao i nemogućnosti podmirivanja nastalog dugovanja.

Primorani na prisilnu naplatu

"Zato uvijek vrlo odgovorno pristupamo rješavanju takvih situacija vezano za podmirenje obveza. Uvijek prije pokretanja postupka prisilne naplate PBZ Card u dogovoru s dužnicima poduzima sve raspoložive mogućnosti izvansudskog podmirenja duga kako do prisilne naplate uopće ne bi ni došlo. U velikoj se većini slučajeva postiže dogovor s klijentima i pronalazi način izvansudskog podmirenja duga. Iznimno, u krajnjim slučajevima, kada ne uspijemo postići dogovor, ili u konkretnom slučaju kada smo izgubili svaki kontakt s klijenticom, primorani smo pokrenuti postupak prisilne naplate potraživanja. Nažalost, u slučaju  gospođe Nine Topić prvenstveno se radi o spletu okolnosti te PBZ Card nikako nije uspijevao stupiti u kontakt s klijenticom radi dogovora, a niti sud koji provodi ovršni postupak u skladu sa zakonskim odredbama", objašnjavaju iz PBZ Carda. (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter