Dvije će marine u pulskoj luci Končara stajati dvostruko više od planiranog

Puris (arhiva)
Puris (arhiva)

Dok je pozornost hrvatske i istarske javnosti bila zaokupljena krizom vlasti nastaloj na liniji HDZ - Most i predstojećim lokalnim izborima, nekako se ispod radara provukla vijest važna za daljnji razvoj projekta čijom implementacijom konačno započinje prenamjena bivših vojnih zona u Puli i pozicioniranje najvećeg istarskog grada među poželjne nautičko-turističke destinacije.

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, naime, koncesionar Kermas Istra d.o.o. potpisao je 28. travnja Ugovor o koncesiji pomorskog dobra u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja dviju luka posebne namjene, i to "luke nautičkog turizma - Sveta Katarina", te "luke 2" - luke na lokaciji razvojnog programa Brijuni Rivijera "Otok Sv. Katarina - Monumenti".

Ugovor o koncesiji je potpisan temeljem ovlaštenja iz Odluke o dodjeli koncesije na rok od 50 godina, a u svrhu izgradnje spomenutih dviju luka nautičkog turizma, te korištenja pomorskog dobra izvan lučkog područja u svrhu izgradnje hotelskog kompleksa, a sve procijenjene vrijednosti preko 230 milijuna kuna.

Godine nebrige

Realizacija cjelokupnog projekta, koji će se odvijati u nekoliko etapa, očekuje se u travnju 2020. godine. Tako kažu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, ali situacija na terenu ih u bitnom demantira. Naime, od početka cijelog postupka, koji datira u sad već predaleku 2011. godinu, stanje na terenu se značajno promijenilo, i to na gore. Država je zaštitila to područje, ali samo na papiru. Godine nebrige ostavile su teške ožiljke, sve što se moglo odnijeti odnijeto je, ono što nije - uništeno je. Katarina i Monumenti doživjeli su sudbinu većine objekata koji su se nalazili u bivšim vojnim zonama na području Pule, a od devastacije ostao je pošteđen samo Muzil.

Planirana sredstva, a riječ je o tridesetak milijuna eura, neće biti dostatna da bi se sve izvelo po zahtjevima struke i više je nego moguće da će na koncu završni račun biti dvostruko deblji.

Ugovor o koncesiji bio je zadnja prepreka, odnosno posljednji dokument koji je nedostajao da bi se mogao pokrenuti postupak izdavanja građevinske dozvole, jer je sve drugo ranije već odrađeno.

Voditeljica projekta Barbara Peruško je oprezno optimistična i očekuje da bi dozvola mogla biti gotova za tridesetak dana. (Leonid SLIJEPČEVIĆ, snimio MILIVOJ MIJOŠEK)

OPŠIRNJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter