Milanu Bilicu iz Režanci život nije bajka. Trenutno je nezaposlen, žena mu ne radi više od 10 godina te, iako ima 57 godina, živi u zajednickom domacinstvu s roditeljima. No u kolovozu Milan Bilic je dva puta doživio dodatni šok. Najprije mu je Fina greškom ovrhom blokirala racun i uzela novac, a kad je dokazao da je u pravu, opet su mu sjeli na racun i s njega ponovno podigli novac zbog iste pogreške. Da bi ga odblokirali, svaki im je put trebao platiti naknadu koju je propisala sama Fina!
Legalizirana otimacina
- Bio sam u šoku kada sam 12. kolovoza u OTP banci u Žminju tražio isplatu novca. Rekli su mi: "Vi ste blokirani". Uputili su me u Pulu, u Finu, a tamo porucili da se javim odvjetnickom uredu Hanžekovic u Zagrebu. Nazovem ih, a oni vele da nisam platio TV pristojbu. Ne mogu vjerovati, pa imam ugovoren trajni nalog za placanje te usluge. Pitam ih detalje u predmetu ovrhe, a oni vele: "Milan Bilic, Režanci 9".
Cekajte, to nisam ja! To je moj susjed, ja živim na broju 20, prepricao nam je tijek razgovora s djelatnicima odvjetnickog ureda Milan Bilic. Kako je onda došlo do greške? Bilic nam je rekao da su mu objasnili da je njegov OIB netko prilijepio Milanu Bilicu s kucnog broja 9 i da je ovrha provedena po OIB-u.
- Nakon mojih objašnjenja u odvjetnickom uredu ubrzo su uvidjeli grešku i pozvali me da u Fini zatražim deblokadu svog racuna. Odatle su me uputili u OTP banku, gdje sam morao na svoj racun uplatiti 182 kune kako bi mi oni uplatili taj iznos. Receno mi je da prvo moram platiti za tudu grešku, a potom se mogu žaliti i potraživati povrat. Pet dana, od kojih su tri bila radna, cekao sam da me odblokiraju.
- Medutim, novi sam šok doživio 4. rujna, kada sam na bankomatu htio podici novac. Pisalo je nula kuna. Obratio sam se OTP banci i saznao da mi je racun blokiran 31. kolovoza. Ni sada, kao ni ranije, nitko me nije obavijestio da mi je racun blokiran. Naoružan svim prethodnim obavijestima odlazim u Finu. Ponovno isti odgovor: "Odvjetnicki ured Hanžekovic u Zagrebu". Nazovem ih, a oni ponavljaju - "niste platili TV pristojbu". Pojasnim im, a oni nonšalantno odgovaraju: "Kompjutor je pogriješio". Imam osjecaj da je ovakvim zakonom o ovrsi u Hrvatskoj legalizirana otimacina i svatko je kriv dok mu se ne dokaže nevinost, požalio nam se Bilic.
U Uredu za korporativne komunikacije Fine upitali smo tko kontrolira tocnost osobnih podataka navedenih u zahtjevu za ovrhu te radi li to itko u Fini. Vele da sukladno zakonu i pravilniku Fina nije nadležna niti ovlaštena provjeravati pravnu osnovanost zaprimljenih osnova za placanje.
Rijetki petci
- Svakom je ovršeniku omogucena pravna zaštita tijekom ovršnog postupka tako da, prilikom zaprimanja rješenja o ovrsi koje je donio javni bilježnik svaki ovršenik ima pravo prigovora u roku osam dana od njegovog zaprimanja. Ukoliko ovršenik ne uloži prigovor po isteku zakonskog roka, rješenje postaje pravomocno i ovrhovoditelj ga dostavlja Fini na provedbu, odgovorili su iz Fine. Medutim, Milan Bilic iz Režanci 20 nikad nije dobio rješenje o ovrsi. Dobio ga je njegov susjed i imenjak, i stoga onaj kojem je oduzet novac nije ni mogao uložiti prigovor i ispraviti grešku. Upitali smo stoga u Fini koliko su dosad zabilježili slucajeva da je krivim osobama ovrhom skinut novac.
- Navedeni slucajevi iznimno su rijetki s obzirom na to da se ovršni postupak provodi putem OIB-a, zakljucili su iz Fine. (Piše Paulo GREGOROVIC)
ODGOVOR ODVJETNICKOG UREDA HANŽEKOVIC:
MUP nam je dao podatke krive osobe
Diana Vojkovic, partnerica u odvjetnickom društvu Hanžekovic & partneri, izrazila nam je žaljenje zbog neugodnosti koje je pretrpio gospodin Milan Bilic iz Režanci, Režanci 20, a koji nije ovršenik u predmetnim postupcima koje vode kao punomocnici ovrhovoditelja Hrvatske radiotelevizije.
U njenom odgovoru piše da njihov odvjetnicki ured ne može preuzeti odgovornost buduci da se ne radi o njihovoj pogrešci. Naime, kako objašnjava, s obzirom na to da protiv ovršenika Milana Bilica vode više ovršnih postupaka po istoj osnovi, a u kojima su rješenja o ovrsi stekla svojstvo pravomocnosti i ovršnosti, zatražili su od Ministarstva unutarnjih poslova odredene osobne podatke za ovršenika potrebne za daljnju provedbu ovrhe.
Na zahtjevu su izricito naveli da traže podatke za Milana Bilica iz Režanci, Režanci 9, te su od MUP-a primili uvjerenje o prebivalištu s podacima koji odgovaraju gospodinu Milanu Bilicu iz Režanci, Režanci 20. S obzirom na to da se cesto dogada da ovršenik tijekom postupka promijeni adresu prebivališta, bilo zbog preseljenja bilo zbog promjene kucnog broja i sl., smatrali su da su iz MUP-a dobili tocne podatke za osobu za koju su ih i tražili.
Buduci da je za provedbu ovrhe na novcanim sredstvima ovršenika potrebno Financijskoj agenciji, izmedu ostalog, dostaviti i podatak o OIB-u ovršenika, dostavili su OIB koji su primili od MUP-a smatrajuci da je to OIB ovršenika. Odmah po saznanju da je Financijska agencija blokirala racun osobi koja nije ovršenik u predmetnim postupcima, poduzeli su sve radnje da se racun što prije deblokira te Milanu Bilicu refundira novac koji su mu greškom prenesen s racuna, objašnjava Vojkovic.
Upitana kako se moglo ponoviti da su ponovno proveli postupak protiv krivog Milana Bilica pojašnjava da su oba zahtjeva za provedbom ovrhe na novcanim sredstvima podnesena Financijskoj agenciji prije primitka informacije da se radi o OIB-u osobe koja nije ovršenik u predmetnim postupcima te je na taj nacin došlo do ponovne blokade racuna gospodina Milana Bilica.