Dva unutarnja pejzaža koja se međusobno preklapaju

Saša Nikolić, Metka Katarina Snoj i Nadežda Elezović
Saša Nikolić, Metka Katarina Snoj i Nadežda Elezović

"Intrinzični krajobrazi" izložba slika Metke Katarine Snoj otvorena je u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta "Augustin Vivoda" u drevnoj palači Bigatto, sjedištu buzetskog Zavičajnog muzeja. Opatijska umjetnica koja je studij slikarstva završila na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje u klasi profesora Hermana Gvardjančiča u Ljubljani, buzetskoj publici premijerno se predstavila slikama manjeg formata. Izložbu je otvorio voditelj Zavičajnog muzeja Saša Nikolić, a likovno stvaralaštvo mlade autorice predstavila je likovna kritičarka Nadežda Elezović, koja je istaknula da se radi o ciklusu slika na papiru i platnu objedinjenih pod nazivom "Intrinzični krajobrazi" kojeg Metka Katarina Snoj periodično i sustavno stvara posljednjih nekoliko godina, paralelno s drugim radovima, počevši od 2013. godine.

- Metka Katarina Snoj prvi puta javnosti prezentira ovaj ciklus koji u sebi sublimira sve dosadašnje tematske slikarske i umjetničke okupacije u njenom cjelokupnom opusu. Posebice se to odnosi na dvije vodeće unutarnje realnosti slike; apstraktnu i figurativnu, plastičnu. Usprkos različitosti jezika te intenziteta, ove se dvije realnosti međusobno preklapaju, upravo kako bi se postigla ravnoteža između subjektivnog i objektivnog - izražajnih slojeva ravnopravno inkorporiranih u svakom pojedinom radu ciklusa. Objektivno se odnosi na nepredmetne kolorističke sekvence pozadinskih dijelova slike; na istraživanja međusobnog korespondiranja i izražaja kolorita, kojima su zapravo posvećena ranija djela autorice. Metka Snoj sustavno bilježi svoja zapažanja univerzalnog kolorističkog jezika kojeg kreira, istakla je Elezović.

Mlada slikarica je uz slike izložila i "konzervirana sjećanja" u formi ready-made objekata, tegli s memorabilijama.

- Riječ je o opisu individualnih iskustva i emotivnih stanja, dijelom zaustavljenih na dvodimenzionalnoj površini slike i uhvaćenih u staklenim posudama, dijelom danih u personificiranoj simbolici predmeta, nabijenih osobnim emotivnim značenjima te nastalim iz težnje zaustavljanja trenutaka vremena. Potreba dosezanja različitih svjetova, subjektivnog i univerzalnog, umjetnički je poriv zapisan i u djelu Metke Katarine Snoj, istakla je Elezović. (Napisala i snimila Gordana ČALIĆ ŠVERKO)


Podijeli: Facebook Twiter