Dva izvrsna koncerta u labinskom Rock Caffeu

Damir Halilić Hal
Damir Halilić Hal

Publika Rock Caffea za vikend je imala priliku čuti dva izvrsna koncerta kojima se kao zajednički nazivnik, osim virtuoznosti izvedbe, može navesti to da su bili spojevi klasike i slobode kreativnosti.

U petak se Damir Halilić Hal, jedan od najboljih hrvatskih gitarista, predstavio multimedijalnim projektom "Moć gitare", a u subotu legendarni džezer Elvis Stanić, ali u rok izdanju sa svojim bendom Distorsion Factory.

Halilić je svirajući na četiri različite akustične gitare izveo repertoar koji se sastojao od skladbi temeljenih na svim povijesnim stilovima, od renesanse, preko jazza i folka do hrvatske tradicijske glazbe. Uglavnom se radilo o skladbama s njegovog zadnjeg, petog albuma izdanog prošle godine, koje su bile popraćene videoprojekcijama savršeno usklađenima s glazbom.     

- "Moć gitare" je rezultat naše težnje da napravimo nov, atraktivan pristup solističkom koncertu. Karakterizira ga multimedijalnost, originalnost i alternativnost. Cijela stvara je napravljena za kazališnu izvedbu, ali smo osmislili reduciranu varijantu koja funkcionira i u klubovima, objasnio nam je Halilić Hal.  

Distorsion Factory izveo je gotovo školski repertoar rock klasika. Uz Stanića nastupaju gitarist Vlado Simcich Vava, bivši član riječkog Laufera, bubnjar Joško Serdarević, bivši član grupe Xenia, te basistica i pjevačica Tea Tidić, koja nam je objasnila kako je bend nastao.

- Grupa je nastala nakon jedne spontane, jam session svirke u pulskom Rock Caffeu gdje se našla skupina džezera, među kojim i Elvis Stanić. Nešto kasnije on je okupio svoje prijatelje i počeli smo svirati rock, što nije iznenađenje ako poznajemo njegovu biografiju, kaže Tidić.

Međutim, to jest za mnoge iznenađenje, jer, kaže Stanić, mnogi ne znaju, a medijima je uglavnom nezanimljivo to da je jazz počeo svirati tek u tridesetoj godini života i da zapravo ima duži rockerski staž.

- Jazz je jako kreativna i otvorena stilska opcija koja pruža potpunu slobodu. Živimo u 21. stoljeću i jazz više nije onaj iz 1990. godine, a kamoli onaj iz 1950. godine. Svira se jazz srodan vremenu u kojemu nastaje, a to je fuzija živih glazbi, od DJ-eva do hip-hopa, u čemu osobito prednjače Skandinavci. Kao odgovor na to došla je moja ideja da povučem svoje korijene i napravim fuziju s današnjim vremenom i onim što mene zanima, objasnio je.

O kvaliteti dvaju koncerata svjedoči i sljedeća činjenica: labinska publika poslovično tvrda na pljesak oba je puta oduševljeno zapljeskala već nakon prve skladbe. (Napisao i snimio R. SELAN)


Podijeli: Facebook Twiter