Nakon što smo odvezli prve kilometre prvim rumunjskim SUV-om okruženi velebitskim zelenilom konstatirali smo, a kolege su se odreda složile, da je ovo prva Dacia kojoj povoljna cijena nije glavni adut, vec je rijec o zaista odlicnom automobilu koji ima sve predispozicije da uspije na domacem, krizom osiromašenom tržištu.
Njegov prednji dio istice se svojim robusnim izgledom. Prošireni i lijepo oblikovani blatobrani, kromirani ukrasni obrub maske, svjetla s dvostrukom optikom, impozantni krovni nosaci kao i zaštitni odbojnik vjerno prate moderne SUV trendove. Dodatni paket "Look" koji se sastoji od aluminijskih 16-colnih naplataka, kromiranih krovnih nosaca, zaštitne ploce sprijeda i straga te bocnih obloga praga cine Dustera vrlo privlacnim automobilom.
U unutrašnjosti nema velikih iznenadenja jer je kompletno prenesena iz jeftinijeg Sandera. Ipak, prilikom izrade poštivao se SUV-ovski povišeni položaj radi boljeg uocavanja eventualnih prepreka što posebno dobro dode na terenu. Iako je armaturna ploca suvremena, jednostavna i funkcionalna, plastike su prilicno tvrde i djeluju nekvalitetno. Hvale upucujemo solidnim sjedalima, a zasmetao nas je nedostatak pretinaca.
Što se tice prostranosti, zadovoljene su potrebe cetveroclane obitelji, a pristojan je i prtljažnik koji zaprima 475 litara u izvedbi s pogonom na prednje kotace, odnosno 408 litara s integralnim pogonom. Automobil je dostupan u verzijama s pogonom na prednje i sva cetiri kotaca, s benzinskim 1,6-litarskim agregatom od 105 KS i 1,5-litarskim dizelašima dCi tehnologije od 85, odnosno 110 konjskih snaga.
Snažniji dizelaš, ujedno i najoptimalniji agregat za Duster, raspolaže sustavom direktnog ubrizgavanja common rail druge generacije koji omogucava stavljanje strogo odredene kolicine dizel goriva pod pritisak, cime se povecava odziv motora i smanjuje potrošnja. Motor dCi 110 (na verziji 4x4) ubrzava od 0-100 km/h u 12.5 sekundi te nudi zakretni moment od 240 Nm pri 1.750 o./min, od cega je 90 posto dostupno od 1.700 o/min. Svi motori proizvode vrlo nisku emisiju CO2 i odlikuje ih visoka ekonomicnost pri potrošnji goriva.
Na prezentaciji smo imali priliku iskušati Dusterove cestovne, ali i terenske mogucnosti na poligonu koji je simulirao razlicite off-road uvjete. Na cesti je vrlo kompaktan, odlicno upija neravnine te pokazuje solidna vozna svojstva. Najviše nas je oduševio upravo na blatnjavom poligonu gdje je uspone, nizbrdice, nagibe i drvenu klackalicu "odradio" kao od šale. Za to je zaslužan pogon kojeg Dacia preuzima od Nissana, ali i novorazvijeni rucni mjenjac s iznimno kratkim prvim stupnjem prijenosa koji zamjenjuje reduktor.
Zahvaljujuci visini podnice od 210 mm, uzornom integralnom pogonu i težini koja u 4x4 varijanti iznosi tek 1.250 kilograma, Duster svojim terenskim mogucnostima staje uz bok brojnim razvikanijim i znatno skupljim SUV-ovima.
U ponudi opreme nalaze se tri paketa: osnovni "duster", srednji "ambiance" i bogati "laureate". Bazna oprema je vrlo siromašna i od važnijih elemenata ukljucuje tek servo upravljac i ABS sustav. Valja napomenuti da je doplata za klima uredaj dostupna tek na srednjem paketu, kojeg ujedno i preporucamo, dok se serijski nalazi tek u "laureateu".
Osnovni Duster s benzinskim motorom, pogonom na prednje kotace i baznom opremom košta tek 79.900 kuna, dok je najskuplja varijanta dizelaš 1.5 dCi s integralnim pogonom i najvecim paketom opreme, za kojeg valja izdvojiti još uvijek prihvatljivih 134.700 kuna.
Pametnim odabirom, primjerice štedljivog dizelaša s pogonom na sva cetiri kotaca, opremljenog srednjim paketom opremu uz nadoplatu za klima uredaj, moguce je proci ispod stotinu tisuca kuna što je iznos kojem je teško, gotovo nemoguce konkurirati u odnosu uloženo-dobiveno. Jeli pred nama novi prodajni hit, kao što je nedavno bio Nissanov Qahqai? Po svemu sudeci, cini se da jest.