Uljanik je bio u najužem krugu tri brodogradilišta s kojima je švedski SAAB poceo pregovore o gradnji šest brodova ledolomaca, odnosno prvotna cetiri te još dva koja bi se naknadno ugovorila. No, u meduvremenu su u uži krug ušla još dva brodogradilišta, od kojih je jedno iz Singapura. Konkurencija s Istoka je toliko žestoka da u Uljaniku razmišljamo o daljnjem rezanju troškova da bismo se mogli nositi s njome i dati najbolju ponudu. Ali isto bi mogli uciniti i drugi. Ocekuje se da ce Švedani prvo srezati broj ponudaca s pet na dva od kojih ce zatražiti da iznesu svoje projekte.
Izbor brodogradilišta koje ce graditi ledolomce ne valja ocekivati do pocetka 2010. godine, otkrio nam je naš dobro upuceni izvor u pulskom brodogradilištu, a isto potvrdio i drugi sugovornik, koji nam je pak povjerio još jedan bitan detalj.
- Ako bi Uljanik dobio taj posao, postoji varijanta da Hrvatska zauzvrat kupi borbene zrakoplove tipa Gripen koje proizvodi SAAB, a koji su prije mjesec dana predstavljeni u Zagrebu kada je receno da bi oni mogli zamijeniti MiG-ove, iznio nam je sugovornik koji smatra da je razgovor o tome bio vjerojatni povod posjeta clanova Vlade Uljaniku sredinom kolovoza.
Podsjecamo da su premijerka Jadranka Kosor te tadašnji potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Damir Polancec posjetili Uljanik kada je Vlada oglasila prodaju kontrolnog paketa pulskog i svih ostalih hrvatskih brodogradilišta. U Puli se tada zapravo ništa bitno nije dogodilo - makar se to moglo zakljuciti iz izjava koje su dali predstavnici Vlade i Uljanika. Kosor je tada izjavila da je željela dati punu potporu nastojanjima Uprave i svih zaposlenih da brodogradilište opstane, da je iznimno zadovoljna tim razgovorima te da smatra da nacin na koji se u njemu radi može biti uzor svima u Hrvatskoj.
No, da se nešto "kuhalo", ali nikad objavilo, moglo se zakljuciti slušajuci Otvoreni radio koji je najavljujuci dolazak premijerke Kosor u Pulu u vijestima informirao da dolazi poslušati prijedlog Uljanika o spasonosnom modelu za hrvatsku brodogradnju. Zbog politike zatvorenosti prema novinarima koja prevladava u Uljaniku nije moguce doznati je li Jadranka Kosor doista došla u Pulu poslušati prijedlog Antona Brajkovica, predsjednika Uprave, ili mu predložiti suradnju sa Švedanima.
Uljaniku bi posao s ledolomcima mogao biti slamka spasa koja bi mu omogucila posao za iducih nekoliko godina, a ne ugovore li ga, naci ce se u ozbiljnim problemima. Naime, zbog nemogucnosti financiranja nedavno im je talijanski Shiba Ships odgodio kupnju dva broda za prijevoz stoke ukupne vrijednosti 250 milijuna dolara. Pored toga, Uljanik gradi još cetiri jaružara i cetiri višenamjenska broda za prijevoz automobila i kontejnera. Nakon toga knjiga narudžbi je prazna.
Pocetkom godine Brodogradilište je u financijskom izvješcu objavilo da su mu kapaciteti u potpunosti popunjeni do kolovoza 2010., a djelomicno i do listopada 2011., kada ce isporuciti sve ugovorene brodove. Za popunjavanje kapaciteta potrebno je bilo ugovoriti novi brod do kolovoza 2009.