Drama u mome gradu

Dani dramske edukacije - pilot projekt Kaleida
Dani dramske edukacije - pilot projekt Kaleida

Drama u mom gradu - dani dramske edukacije, pilot je projekt buzetske Udruge za poticanje kreativnosti i stvaralaštva Kaleido koji se puna četiri dana odvijao u Buzetu. Već u svojoj prvoj godini održavanja pokazao se punim pogotkom pa je tim više opravdana intencija njegova gostovanja po drugim gradovima.

Za suvremeno školstvo

Dramski projekt obuhvatio je četiri predstave, predavanje za umirovljenike, te čak devet višesatnih radionica za polaznike vrtića, osnovnoškolce, srednjoškolce te učitelje i nastavnike. Moderatori forum teatra, radionica i predavanja bili su kazalištarci i dramski pedagozi: Iva Nemec, Aleksandar Bančić, Marijana Peršić, Barbara Ćaleta Markežić, Katarina Golojka. Kroz program namijenjen popularizaciji dramske pedagogije i dramske umjetnosti održan u suorganizaciji Pučkog otvorenog učilišta "Augustin Vivoda", Dječjeg vrtića "Grdelin", Osnovne škole "Vazmoslav Gržalja" i Društva "Naša djeca, prošlo je 720 djece.

- Istraživanje zakonitosti stvaralačke nastave primarni je zadatak suvremenog školstva. Njezin cilj trebao bi ići u smjeru ispunjavanja dvaju kriterija: omogućiti doživljaj i spoznaju nastavnog gradiva te učenika angažirati kao stvaralačko biće. U  uvjetima igre, odnosno u atmosferi koja je slična onoj u kojoj se učenik igra ili je ista (dramska igra), učenik se može slobodno izražavati, oslobađati svoj stvaralački potencijal. Dramska pedagogija nameće se ne samo kao odgovor na zahtjeve suvremenog školstva već kao imperativ vremena koje nam dolazi, istaknula je producentica projekta Iva Nemec. Izvršna organizatorica je Slađana Katarinčić, a vizualni identitet potpisuje Bojan Đorđević.

Pilot projekt, najavila je Nemec, ima namjeru prerasti u festival dramske edukacije u kojem će se osim učenja dramskih metoda i tehnika, sudionici moći sresti s raznim kazališnim formama, često nepoznatim današnjoj publici.

Emotivno oslobađanje kroz igru

Većina učenika po prvi puta se srela s formom forum teatra (Pravi izbor) u kojem su i sudjelovali jer je interaktivnog karaktera. Dramski odgoj podrazumijeva svaki oblik učenja i podučavanja putem dramskog iskustva. Dijete u igri već u predškolskoj dobi, kao i u školskoj, izražava svoj odnos prema svijetu, pojavama. Ono igrajući se, transformira svijet oko sebe, a i sebe samo.

- Obična igra sama je sebi svrha te u njoj dijete, i ne bivajući svjesno, spontano vježba i razvija svoje kognitivne, emotivne, motoričke, socijalne, komunikacijske i jezične sposobnosti. Slične beneficije daje i dramska igra, s time da je ona svjesno pripremljen i pedagoško-metodički pripremljen proces kojemu je unaprijed postavljena svrha i intencija da igre sudionici steknu svijest o osnovnim mehanizmima funkcioniranja kazališta (lik, konvencija, dijalektika dijaloga i situacija, dinamika grupa) te dožive tjelesno i emotivno oslobađanje kroz igru, i eventualno, nakon toga, oslobađanje u privatnom životu, zaključit će Nemec. (G. ČALIĆ ŠVERKO)


Podijeli: Facebook Twiter