Drama sazdana od emocija

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Damir Zlatar Frey, umjetnik osebujne, autorske kazališne poetike, cije su kreativno ishodište Babici kraj Umaga, potpisao je još jednu briljantnu kazališnu režiju. Ovaj put u produkciji Prešernovog gledališca Kranj režirao je "Staklenu menažeriju" Tennesseeja Williamsa. Predstava, u kojoj je Frey ujedno i scenograf i kostimograf, a njegov je i izbor glazbe, u cetvrtak je premijerno izvedena na sceni Kulturnog doma Predoslje, nadomak Kranja, a mi smo je pogledali na pretpremijeri.

Dramaturgiju je potpisala Željka Udovicic odradivši vrhunski posao. Redukcijom originalnog teksta osnažena je dramska prica koja vodi konacnom srazu klaustrofobicnog svijeta iluzija i grubosti licemjerne realnosti. I kao što su iz filmskih inacica oble, nježne staklene figurice, u ovom slucaju pretvorene u grube komade plavicastog stakla, tako je melodramu i patetiku zamijenila zgusnuta emocija.



Freyeva "Staklena menažerija" ustvari je drama sazdana od emocija koje se nevjerojatnom silinom prelijevaju u gledalište i nikog u publici ne ostavljaju ravnodušnim. Predstava, igra pred 90 posjetitelja, koji su u gotovo neposrednom doticaju s glumcima, doslovno uvuceni u dom nesretne obitelji Wingfield.

Tu ih ceka sinergija glumacke snage kojom kazališne vrhunce dodiruju svi redom: Jožica Avbelj, prvakinja slovenskog glumišta kao Amanda Wingfield, majka obitelji koja živi u prošlosti i traži muža za svoju kcer, vec odavno staru curu; Darija Reichman kao hipersenzibilna, drugacija, hroma kci Laura koja živi u svom svijetu; Primož Pirnat, kao sin Tom, za prijatelje Shakespeare, zaposlen kao radnik u veletrgovini, koji noci provodi u kinu i žudi za avanturama; Igor Štamulak u ulozi njihovog gosta Jima O'Connora, koji u obitelj dovodi stvarni, licemjerni svijet lažnog morala. On dobiva svoj krešendo u bolno naturalistickom prizoru razdjevicenja Laure, za ovaj svijet prenježne duše.

U suglasju su i ovaj put fantasticna scenografija (pozornica prekrivena mrvljenom crnom gumom koja asocira na ugljenu prašinu i prekrcana starim namještajem), izvrsna glazba (Arjan Vujica i Zbigniew Preisner) i precizno svjetlo (Rafaelo Cararro). Asistent scenografa bio je Ciril Roblek, a asistentica kostimografa Bojana Fornazaric.

Svakako valja istaknuti da je Frey svojim kazališnim istraživanjem djela Tennesseeja Williamsa (u sezoni 2007./2008. u Drami SNG-a Maribor režirao je "Tramvaj zvan žudnja") dotaknuo nove dimenzije kazališne ekspresije. Vec željno išcekujemo i treci dio trilogije.


Podijeli: Facebook Twiter