Draghicchio: Nijemci u Hrvatskoj očekuju niže cijene

(D.MEMEDOVIĆ)
(D.MEMEDOVIĆ)

Nakon isteka mandata kao voditelj predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Muenchenu Porečan Romeo Draghicchio za svoj je uspješan rad nagrađen vođenjem predstavništva nacionalne turističke organizacije u ovoj državi, najvažnijem emitivnom turističkom tržištu Hrvatske, pa tako i Istre.

Ogroman je to zadatak, ali i izazov za nekadašnjeg marketinškog menadžera u Turističkoj zajednici Istre budući da čitav turizam itekako ovisi upravo o dolasku njemačkih turista na Jadran.

- Od početka listopada stupili ste na novu dužnost i preuzimate njemačko tržište, najvažnije emitivno turističko tržište za Hrvatsku. Što to za vas osobno znači? Koliki vam je to izazov?

- Osim što je po fizičkim pokazateljima Njemačka najvažnije tržište za Hrvatsku, rekao bi da je isto i najkompleksnije i najizazovnije. Njemačka, iako više nije nacija broj jedan na svijetu po putovanjima i potrošnji, ostaje turistička emitivna velesila. Nijemci godišnje realiziraju preko 70 milijuna putovanja dužih od 5 dana i na iste potroše preko 64 milijarde eura. Kada se tomu doda još 76 milijuna kratkih putovanja na koje Nijemci potroše još 20 milijardi eura dobiva se pravi okvir tog tržišta. U Hrvatskoj Nijemci koriste sve vrste smještajnih kapaciteta koje nudimo te borave od kampova, preko privatnog smještaja, do hotela s pet zvjezdica, što čini posebnost tog tržišta za nas, ali čini i Hrvatsku posebnom destinacijom na Mediteranu za same Nijemce.

- Osim toga, unutar Njemačke mogu se identificirati pojedine regije koje čine specifično okruženje s različitim navikama i različitim preferencijama. Uzmemo li u obzir pojedine savezne pokrajine, Hrvatska unutar Njemačke ima specifičan položaj. Tu se razlikuje i način dolazaka, automobilom s juga i zrakoplovom kako se odmiče prema sjeveru. U Bavarskoj je Hrvatska među pet omiljenih inozemnih destinacija i odmak prema vodećima kao npr. Španjolska ili Turska je vrlo mali. Kako odmičemo sjevernije, mijenja se i tržišni položaj Hrvatske. Sve te karakteristike zahtijevaju multilateralan pristup i prema individualnim gostima i prema organiziranom segmentu. Te karakteristike čine to tržište za nas vrlo izazovnim.

- Niz godina radili ste u predstavništvu HTZ-a u Muenchenu i dobro ste upoznati sa željama i navikama putovanja Nijemaca. Što je ono što moderni turist iz Njemačke želi?

- Nijemci su iskusni putnici. Svaka obitelj godišnje ulaže pozamašni dio kućnog budžeta kako bi si priuštili godišnji odmor i taj proces se odvija svake godine i po nekoliko puta. To čini Nijemce vrlo pažljivima u odabiru destinacije, u odabiru oblika smještaja i u odabiru sezone u kojoj će putovati. Ponuda aranžmana u Njemačkoj je vrlo velika i šarolika. Organizatori putovanja nude atraktivne mogućnosti za sve vrste klijentele i kupci su naviknuti imati izbor.

- Putnici iz Njemačke žele za uloženi novac dobiti najbolji omjer kvalitete usluge, žele odmak od svakodnevice te traže nove doživljaje. To im razgranata mreža turoperatora i putničkih agencija nudi. Svaka ciljna skupina ima i svoje posebne želje. Jedan veliki segment gostiju odlučuje se na all inclusive paušalne aranžmane prema mediteranskim zemljama. Taj segment čini i okosnicu turističke privrede. Međutim, rastu sve više i putovanja posebnih interesa, kao aktivni turizam i kulturni turizam, i već je nekoliko godina u porastu potražnja za kružnim putovanjima.

- Jesmo li mi za Nijemce preskupa zemlja s obzirom na konkurenciju?

- Uzmemo li u obzir objektivne činjenice, Hrvatska se ne može smatrati preskupom zemljom za njemačke goste. Nijemci su, međutim, naviknuti na mogućnost biranja, tako i po raznim cjenovnim kategorijama. Svakako treba uzeti u obzir i kontekst konkurencije. Ima nama konkurentnih zemalja u kojima se u prosjeku potroši manje u odnosu na Hrvatsku. Veliki hotelski lanci i turoperatori u nama konkurentnim zemljama nude razne mogućnosti koje su, ako se pravovremeno bukiraju, cjenovno vrlo povoljne za obitelji.

- Dodatni faktor koji je presudan je onaj subjektivni. Primjećuje se da mnogi gosti koji su prvi puta kod nas očekuju eventualno niže cijene od onih realnih. (Barbara BAN)


Podijeli: Facebook Twiter