Dračić, Grlić i Zrnec - bolji od stvarnosti

Rad Martine Grlić
Rad Martine Grlić

Bolje od stvarnosti, naziv je izložbe - zapravo triju samostalnih izložbi mladih akademskih umjetnika iz Zagreba Sebastijana Dračića, Martine Grlić i Dina Zrneca koja se od sinoć može pogledati na tri kata galerije Zuccato. Galerija poznata po gostovanjima renomiranih hrvatskih i stranih umjetnika ovaj je put ugostila radove ovih perspektivnih umjetnika, od kojih je neke publika imala prilike vidjeti na porečkom Annaleu, ali se do sada još nisu imali prilike predstaviti u ovakvom obimu u Istri.

- Cilj nam je bio predstaviti neke od autora mlađe generacije, koji su među najzanimljivijim predstavnicima aktualne umjetničke scene, već privukli pažnju kritike i publike u Hrvatskoj i inozemstvu, te osvojili razne nagrade, rekao je na svečanom otvaranju izložbe Sebastijan Vojvoda, voditelj likovnih djelatnosti u POU-u i kustos izložbe zajedno s povjesničarskom umjetnosti Jericom Ziherl.

- Svaki od radova priča jedna svoj odnos. Kod Dračića imamo odnos čovjeka prema prostoru. To su prostori koji su negdje prema granici, nešto što ne znamo da li se desilo ili će se desiti, prije ili poslije apokalipse, nekog iščekivanja osobe, dolaska ili odlaska. Čovjeka gotovo da i nema, on je prisutan ali izvan slike, rekla je Ziherl govoreći o radovima ovog mladog umjetnika koji se već može pohvaliti sa deset samostalnih izložbi i između ostalog nagradom rektora na natječaju za Galeriju Rektorata Sveučilišta u Zagrebu.

- Za razliku od Dračića, Martinine slike, vezane su za priču tvornice koje se moja generacija 60-ih i 70-ih godina sjeća, a to je Biserka, koja je proizvodila plastične igračke ikonografije Walta Disneya. I oni su prepoznatljivi no odnos tih likova opet je različit, zavisi koja generacija promatra slike, rekla je Ziherl o autorici koja već šest godina aktivno izlaže i sudjeluje na hrvatskoj suvremenoj likovnoj sceni. Kako je dodala, izložba se kreće od univerzalne teme kao što je Dračićev odnos čovjeka i prostora, sređenog i nesređenog, pustog i zapuštenog do prostora koji neke generacije vraća u prošlost kada se prema riječima same Grlić, "rad cijenio i glorificirao", a ona to ispričala na neo pop-artistički način.

Za razliku od Dračića i njegovog "biti ili ne biti" i Grlić gdje su likovni prisutni, treći autor, Zrnec bavi se drugom tematikom, istaknula je Ziherl, zanimaju ga odnosi između slika, odnosi slika sa nekim predmetom i odnosi tih slika u prostoru.

- To su platna koja su nastala čišćenjem podova u ateljeu. Kad sam slikao seriju slika onda sam ostatke boje očistio i to su ostaci ostataka, serija ostataka slika, sjećanje na serije koje sam već napravio, radi se o čistom slikarstvu i odnosu rada i slikarstva, pojasnio je Zrnec, koji je izlagao u Hrvatskoj, Austriji Poljskoj i njemačkoj i proglašen je od HDLU-a za najboljeg mladog umjetnika 2011. godine.

Izložbu prati i katalog koji će biti izdan nakon njena održavanja budući da su Zrnecov stav da slika mora komunicirati odnos u prostoru, te se čekalo da se njegovi radovi postave u ovaj galerijski prostor. Za likovno oblikovanje zaslužna je dizajnerica Kristina Kalčić. Okupljene je pozdravila i ravnateljica POU-a Sanja Radetić Fatorić i rekla kako ih veseli što imaju priliku predstaviti mlade, talentirane i već uspješne autore u ovoj galeriji.

Izložba ostaje otvorena do 14. lipnja, a može se pogledati od 10 do 12 i od 19 do 22 sata svaki dan osim nedjelje. (V. HABEREITER)


Podijeli: Facebook Twiter