U pulskoj bolnici na pregled kod kardiologa čeka se 8,5 mjeseci, službena je informacija te ustanove. Međutim, bolest ne pita, a toliko dugo čekanje neprihvatljivo je za pacijente.
Što bi se moglo učiniti da se stvari poprave, pitamo dr. Irenka Srdoča, bivšeg ravnatelja bolnice, danas umirovljenog kirurga koji još uvijek radi jedan dan u bolničkoj ambulanti te volontira u palijativnom mobilnom timu.
- Bitno je postaviti temelje dobre organizacije zdravstva i organizacije rada u bolnici, naglašava dr. Srdoč i nastavlja: "Zna se da su bolesti krvožilja, pored malignih, najučestalije. Mogao se očekivati trend povećanja broja pregleda. Zato je trebalo dobro planirati unutar zdravstvene ustanove i unutar svake djelatnosti posebno. Ukoliko je prevelik broj pacijenata upućivan prema subspecijalistima kao što su kardiolozi, treba usmjeriti dio pacijenata prema općim internistima kojih ima daleko veći broj, kaže on.
- Treba, dakle, organizirati opću internističku ambulantu, pa se tako može napraviti kvalitetna trijaža, čime bi se smanjio udar po subspecijalnostima, predlaže dr. Srdoč.
- Možda bi kardiologe trebalo rasteretiti dežurstva. Ultrazvuk srca bi se trebao raditi kada je moguće u dvije smjene ili po pet sati ujutro i pet poslije podne. Uglavnom, treba povećati broj izvršitelja i raditi prekovremeno. Ultrazvuk srca, holter i ergometriju ne bi smio indicirati liječnik opće medicine, nego samo kardiolozi, a oni bi pak međusobno trebali dogovoriti kriterije. Ne može se nešto čekati osam mjeseci, pogotovo dok netko od liječnika radi i privatno, upozorava. Dr. Srdoč, inače vaskularni kirurg, naglašava da treba stvoriti mjesta za hitne pacijente. (J. ORLIĆ)
CIJELI RAZGOVOR ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.