Dr. Mamontov: Bitno mi je mišljenje pacijenta

Danas liječnici često zaborave osnovnu misiju, da se pomogne ljudima, Predrag Mamontov (D. MEMEDOVIĆ)
Danas liječnici često zaborave osnovnu misiju, da se pomogne ljudima, Predrag Mamontov (D. MEMEDOVIĆ)

Titulu Najdoktora, koju na istoimenom portalu opisuju kao "priznanje za izvrsnost, odabrali pacijenti", ove je godine dobilo i pet liječnika iz Istre. Među njima troje je ginekologa - Lina Štefanić iz Poreča, te Margaret Ličinić-Modrušan i Tomislav Perkov iz Pule; zatim pulska pedijatrica Tatjana Ravnić-Bunčić i urolog Predrag Mamontov iz Rovinja, koji radi u pulskoj bolnici.

Zanimljivo je da "istarski najdoktori" dolaze iz različitih segmenata zdravstvenog sustava - specijalisti Perkov i Mamontov su bolnički liječnici, doktorice Štefanić i Ravnić-Bunčić su iz privatnog sektora, a doktorica Ličinić-Modrušan vodi ambulantu primarne ginekološke zaštite u sklopu Doma zdravlja.

Ovo je druga godina kako listu najboljih liječnika i stomatologa objavljuje portal Najdoktor na osnovu komentara i ocjena pacijenata, koji su na toj internetskoj platformi željeli podijeliti svoja iskustva s drugima i možda im skratiti put do kvalitetne medicinske usluge. Ove godine, kažu, sačinili su još širi i potpuniji popis.

- Kriterij pri odabiru je bio minimalno pet konstruktivnih pozitivnih komentara. U slučajevima da je doktor imao više od pet komentara, gledao se odnos pozitivnih i negativnih komentara. Komentari koji su se odnosili na vrijeme čekanja i osoblje nisu se uzimali u obzir iz razloga što u mnogim slučajevima liječnici ne mogu birati osoblje niti utjecati na broj pacijenata.

Također, zbog tako velikog broja komentara nismo u mogućnosti pregledati profile svih doktora pa su na popisu samo doktori čiji se profili otvaraju minimalno 20 puta mjesečno, pojašnjavaju s portala Najdoktor, ispričavajući se svima koji nisu na popisu, a zaslužuju biti.

Koliko je vjerovati ovakvim izborima, budući da je riječ o tek pet do deset komentatora i ocjenjivača pojedinog liječnika, a teško je provjeriti ima li među njima i članova liječnikove uže i šire obitelji, pitali smo jednog od istarskih najdoktora, Predraga Mamontova, voditelja Odjela urologije u pulskoj Općoj bolnici. Navodno na portalu Najdoktor imaju mehanizam koji sprječava da liječnici sami sebe ocjenjuju, ali kako provjeriti druge "pacijente".

- Ako je to stvarno mišljenje pacijenata, drago mi je. Mi smo tu zbog pacijenata, a ne zbog sebe. Danas liječnici često zaborave osnovnu misiju, da se pomogne ljudima, da se drži do mišljenja pacijenata i po tome ovakvi portali definitivno imaju smisla. Voditelj sam bolničkog odjela i bitno mi je mišljenje pacijenata.

I u našoj bolnici pacijenti ispunjavaju anketu koliko su zadovoljni pruženom uslugom, ali rezultati idu u Ministarstvo i nemamo povratnu informaciju. Uvjeti u kojima radimo nisu dobri, ali bez obzira na to, to nije limitirajući faktor da radimo dobro i mislim da se to vidi, govorim za svoj odjel, kaže dr. Mamontov.

Upravo je, zbog pritužbi pacijenata i golemih lista čekanja, kao šef odjela urologije pokrenuo projekt e-komunikacije s liječnicima obiteljske medicine kojima su omogućili i dodatnu edukaciju. Bili su u tome prvi u Hrvatskoj i rezultati su vidljivi: na urološki pregled čeka se deset dana. (D. PALIBRK)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter