Titulu Najdoktora, koju na istoimenom portalu opisuju kao "priznanje za izvrsnost, odabrali pacijenti", ove je godine dobilo i pet liječnika iz Istre. Među njima troje je ginekologa - Lina Štefanić iz Poreča, te Margaret Ličinić-Modrušan i Tomislav Perkov iz Pule; zatim pulska pedijatrica Tatjana Ravnić-Bunčić i urolog Predrag Mamontov iz Rovinja, koji radi u pulskoj bolnici.
Zanimljivo je da "istarski najdoktori" dolaze iz različitih segmenata zdravstvenog sustava - specijalisti Perkov i Mamontov su bolnički liječnici, doktorice Štefanić i Ravnić-Bunčić su iz privatnog sektora, a doktorica Ličinić-Modrušan vodi ambulantu primarne ginekološke zaštite u sklopu Doma zdravlja.
Ovo je druga godina kako listu najboljih liječnika i stomatologa objavljuje portal Najdoktor na osnovu komentara i ocjena pacijenata, koji su na toj internetskoj platformi željeli podijeliti svoja iskustva s drugima i možda im skratiti put do kvalitetne medicinske usluge. Ove godine, kažu, sačinili su još širi i potpuniji popis.
- Kriterij pri odabiru je bio minimalno pet konstruktivnih pozitivnih komentara. U slučajevima da je doktor imao više od pet komentara, gledao se odnos pozitivnih i negativnih komentara. Komentari koji su se odnosili na vrijeme čekanja i osoblje nisu se uzimali u obzir iz razloga što u mnogim slučajevima liječnici ne mogu birati osoblje niti utjecati na broj pacijenata.
Također, zbog tako velikog broja komentara nismo u mogućnosti pregledati profile svih doktora pa su na popisu samo doktori čiji se profili otvaraju minimalno 20 puta mjesečno, pojašnjavaju s portala Najdoktor, ispričavajući se svima koji nisu na popisu, a zaslužuju biti.
Koliko je vjerovati ovakvim izborima, budući da je riječ o tek pet do deset komentatora i ocjenjivača pojedinog liječnika, a teško je provjeriti ima li među njima i članova liječnikove uže i šire obitelji, pitali smo jednog od istarskih najdoktora, Predraga Mamontova, voditelja Odjela urologije u pulskoj Općoj bolnici. Navodno na portalu Najdoktor imaju mehanizam koji sprječava da liječnici sami sebe ocjenjuju, ali kako provjeriti druge "pacijente".
- Ako je to stvarno mišljenje pacijenata, drago mi je. Mi smo tu zbog pacijenata, a ne zbog sebe. Danas liječnici često zaborave osnovnu misiju, da se pomogne ljudima, da se drži do mišljenja pacijenata i po tome ovakvi portali definitivno imaju smisla. Voditelj sam bolničkog odjela i bitno mi je mišljenje pacijenata.
I u našoj bolnici pacijenti ispunjavaju anketu koliko su zadovoljni pruženom uslugom, ali rezultati idu u Ministarstvo i nemamo povratnu informaciju. Uvjeti u kojima radimo nisu dobri, ali bez obzira na to, to nije limitirajući faktor da radimo dobro i mislim da se to vidi, govorim za svoj odjel, kaže dr. Mamontov.
Upravo je, zbog pritužbi pacijenata i golemih lista čekanja, kao šef odjela urologije pokrenuo projekt e-komunikacije s liječnicima obiteljske medicine kojima su omogućili i dodatnu edukaciju. Bili su u tome prvi u Hrvatskoj i rezultati su vidljivi: na urološki pregled čeka se deset dana. (D. PALIBRK)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.