Dozvoli li vrijeme novi ulaz u Pulu oko Nove godine

Od rotora u Šijani prema Zračnoj luci odsad ravna linija (N. LAZAREVIĆ)
Od rotora u Šijani prema Zračnoj luci odsad ravna linija (N. LAZAREVIĆ)

Jučerašnjim prebacivanjem prometa na dionici Šijana - Stancija Peličeti na novu dvotračnu prometnicu okončana je prva faza rekonstrukcije državne ceste D-66 u duljini kilometar i pol na glavnom ulazu u Pulu. Prebacivanje prometa na novoizgrađenu dionicu označilo je i početak druge faze rekonstrukcije, odnosno rekonstrukcije postojeće prometnice. Iako se čini da su izgradnjom nove dvotračne prometnice izvođači radova - zajednica Viadukt, GP Krk i Strabag - tek na polovici posla, od ukupno ugovorene količine radova na prvu fazu otpada oko 65 posto, dok na drugu otpada preostalih 35 posto radova pa je jasno da je dvije trećine posla odrađeno. I to unatoč velikom broju kišnih dana s kojima su se izvođači borili ovog ljeta.

Odrađeno 70 posto posla

- Završili smo prvu fazu rekonstrukcije, odnosno novi južni kolnik na koji je sada prebačen promet. Radovi su trajali pet mjeseci zbog velikog broja kišnih dana, ali i činjenica da je prva faza obuhvaćala oko 70 posto građevinskih radova cjelokupnog projekta, dakle, preostalo nam je 30 posto za odraditi. Na koncu će ovaj projekt rezultirati dionicom s četverotračnom prometnicom, većeg kapaciteta prometa i puno veće sigurnosti, a usto s pješačkim i biciklističkim stazama. Treba znati da smo u prvoj fazi odradili i premještanje instalacija telekomunikacija, električnih instalacija te izgradili oborinsku odvodnju i potporni zid, kao i zaštitu od buke, rekao je Ivan Davidović, voditelj pulske ispostave Hrvatskih cesta koje su investitor projekta.

Rekonstrukcija postojeće prometnice na koju su prebačeni radovi vremenski bi trebala trajati manje nego izgradnja prometnice jučer puštene u promet bez obzira što će se tijekom tih radova okončati i izgradnja dva omanja kružna toka od čega jedan, na Peličetima, s pothodnikom za okolne poljoprivrednike. Polovice novih rotora izgrađene su već u prvoj fazi radova. Prometnica će se proširiti na 7,10 metara, a izgradit će se i pješačka staza do skretanja "kod crkve". Druga faza rekonstrukcije kompletne dionice Šijana - Stancija Peličeti, a to je prebacivanje postojećeg prometa na novoizgrađeni južni kolnik te rekonstrukcija postojeće prometnice uz izgradnju dva manja kružna toka, prema posljednjim najavama trebala bi biti zgotovljena do sredine prosinca.

- Planiramo da bi druga faza trebala biti okončana za dva mjeseca. Naravno, to ovisi o vremenskim uvjetima, pogotovo zato što ulazimo u zimsko razdoblje. Na postojećoj dionici skidat će se stari asfalt, izgradit po 250 metara vodovodne mreže i fekalne kanalizacije, a osim o vremenskim prilikama, o temeljnom materijalu ispod starog asfalta ovisit će brzina radova jer tamo gdje ne valja trebat će ga zamijeniti, pojašnjava Davidović. Rotori na kraju projekta Za sada, kako dodaje, na oba dopola izgrađena nova rotora nije postavljen završni asfaltni sloj već će se to učiniti "u komadu" kada radovi budu okončani.

Za sada je investitoru, kaže Davidović, glavni cilj ne remetiti promet dionicom, a otud i, po okončanju prve faze, automatsko prebacivanje prometa na novoizgrađenu prometnicu. No, upravo zbog asfaltiranja rotora na kraju projekta dionica će se na par dana u potpunosti zatvoriti za promet te će vozila koristiti novu pulsku obilaznicu Stancija Peličeti - Pomer, s izlazima na Šišansku, Medulinsku i Premantursku cestu. Rekonstrukcija državne ceste od Šijane do Stancije Peličeti obuhvaća kilometar i pol ceste, koja će u konačnici imati četiri prometna traka. Investitor su Hrvatske ceste, a riječ je o ulaganjima od 28,5 milijuna kuna. Radovi su započeli u svibnju ove godine, a kroz realizaciju projekta izgradit će se dva dvotračna kružna toka promjera 25 metara, kod skretanja za Mercator i Stancije Peličeti s pothodnikom. Pješačke staze bit će široke 1,60 metra, kao i biciklističke staze, a izgradit će se i autobusna stajališta.  (Goran ROJNIĆ, snimio Neven LAZAREVIĆ)

 


Podijeli: Facebook Twiter