Raznih se tema dotaknuo tijekom svog razgovora s Vojom Šiljkom poznati režiser Dušan Makavejev na trecem Dorucku s autorom na pulskom sajmu knjiga.
Makavejev je inace diplomirao psihologiju, a prvi mu je dugometražni film bio "Covjek nije tica" iz 1965., posljednji "A Night of Love", adaptacija kratke price Emila Zole.
U svojim je filmovima, kako je receno, istraživao skrivene osobine ljudske psihe, a prikazani su i njegov kratkometražni film "Vesela klasa", koji je do sada samo jednom prikazan pa povucen, te scena iz filma "W. R. Misterij organizma".
Makavejev je, saznajemo, oženio Bojanu Marijan u Puli 1. kolovoza 1964. "Da, bilo je to u Puli, toliko je godina prošlo, a zato mi je Pula posebno draga", kazao je prepricavajuci brojne anegdote iz svoje bogate karijere, okrunjene uspjesima, ali i zabranama.
Osvrnuo se i na teške uvjete snimanja nekih filmova te govorio o odnosu politike i sedme umjetnosti.
"Tri su me puta izbacivali iz Partije. Tada se nisi uclanjivao, vec te netko stariji, po preporuci, uvodi tamo. Kada su te primali, nisu te pitali da li želiš biti clan Partije, a onda bi me uvijek zbog toga što sam nekoga branio ili slicno izbacivali. Bio sam i sekretar, pa sam opet dobio ukor pred iskljucenje", kazao je Makavejev.
Rekao je da je "Misterij organizma" - prica o potisnutim željama, kako ju je opisao - trebao biti smiješan, pa i zabavan, no zbog njega je imao puno problema, a film je i zabranjivan.
Prisjetio se i svoga susreta s Andyjem Warholom, dva puta na njujorškom filmskom festivalu, uvijek u istom hotelu za istim stolom s umjetnicima, te kazao da je bio pomalo cudak.
Na pitanje je li je istina da se, premda puritanci preziru sevdalinke, narodne pjesme i viceve, ustvari po njima najbolje raspoznaje jedan narod, odgovorio je da svaki narod ima svoju stoku i svoje primitivce, ali da su i svi narodi isto tako divni.