Na inicijativu Grada Pule održan je sastanak predstavnika izvodaca radova, investitora, prometne policije PU Istarske, Lucke uprave i Grada Pule na kojem je dogovoreno intenziviranje radova, što ce zahtijevati prisustvo veceg broja mehanizacije i radnika. Zbog pocetka iskopa na dubinama od tri do šest metara, stvorit ce se potencijalne opasnosti za vozace i pješake, a da ne bi došlo do ugrožavanja sigurnosti gradana pojacat ce se kontrola poštivanja privremene prometne regulacije.
A iako izgradnja obalnog kolektora kanalizacijskog sustava duž rive i Flaciusove ulice obicnom promatracu izgleda spora i u javnosti se sve cešce govori da se na rivi "ništa ne radi", izvodac radova, a to zajednica koju cine Viadukt, GP Krk i GK Varaždin, te nositelj projekta Herculanea uvjeravaju gradane da se projekt odvija u potpunosti u skladu s planom.
- Otkad su pocetkom travnja startali pripremni radovi, koji su preduvjet izgradnji obalnog kolektora, na dionici Riva, odnosno od zgrade Lucke kapetanije do raskrižja Rive i Ulice sv. Ivana, izvedeno je ukupno 2.818 dužnih metara zaštite što je oko 12 posto ukupno potrebne zaštite od 26.000 metara.
S druge strane, na dionici Flaciusova ulica do danas je izradeno 2.087 dužnih metara zaštite, od predvidenih 7.500 metara ili 28 posto. Za razliku od dionice Riva, tehnologija izvodenja radova u Flaciusovoj ulici nešto je jednostavnija, a prioritet je sprjecavanje prodiranja vode i urušavanje pokosa gradevinske jame. S tim se ciljem postavljaju celicni profili i armiranobetonske stijene te se koristi tehnologija mlaznog injektiranja, kažu nam izvodaci radova.
U nekoliko je navrata vec istaknuto da je preduvjet za pocetak iskapanja rova u koji ce se polagati kanalizacijske cijevi izrada zaštite gradevinske jame. On ce služiti da se rov zaštiti od urušavanja, da se osiguraju zgrade u blizini, sprijeci prodiranje mora i omoguci nesmetano prometovanje vlaka. Po dinamici izvodenja radova, zaštitu gradevinske jame, koja se izvodi injektiranjem betona u trup dviju prometnica, treba zgotoviti u roku od osam mjeseci, odnosno do kraja ove godine.
- Radovi na zaštiti, na obje dionice, u iducem ce se razdoblju intenzivirati. Po osiguranju tehnoloških uvjeta pocet ce s radom i treca garnitura strojeva, i to od ulaza u brodogradilište Uljanik kod otoka pa prema lokaciji nekadašnjih semafora na rivi. Osim toga, pocela je i izgradnja poprecnog kanala na dijelu parkirališta Karolina, kaže nam Igor Stari, direktor Herculanee. (Goran ROJNIC)
CIJELI TEKST U TISKANOM IZDANJU