Usporedo s rekonstrukcijom dionice od Šijane do stancije Peličeti Hrvatske ceste već pripremaju dva nova projekta širenja prometnica na suprotnu stranu, točnije prema Velom Vrhu. S obzirom da je direktor Hrvatskih cesta Edo Kos u razgovoru za naš list najavio da je krajnji cilj produžiti dionicu do Zračne luke, jasno je da Peličeti nisu krajnji cilj. Međutim, usporedo s izvođenjem ovog projekta Hrvatske su ceste već započele izradu potrebne dokumentacije tako da sljedeće godine mogu krenu u rekonstrukciju dionice Šijana - Veli Vrh, sve do raskrižja s Fažanskom cestom.
Dozvole do ljeta
Osim toga, u pripremi je kompletna dokumentacija i za rekonstrukciju Vodnjanske ceste, pa bi oba ulaza u grad bila uređena.
- Na području Pule imamo dva zahvata koji su u fazi projektiranja Odjela za projektiranje i upravnog postupka HC-a. Jedan je dionica Veli Vrh - Pula (Šijana), odnosno dogradnja drugog kolnika državne ceste D-66 i D-75 u duljini od 1,9 kilometar. Taj se zahvat nastavlja na novi rotor u Šijani te dalje po D-66 i D-75. Ugovorena je izrada idejne i glavne projektne dokumentacije s ishođenjem lokacijske i građevinske dozvole od strane odabranog varaždinskog Via Plana, a vrijednost projektiranja iznosi 752 tisuće kuna bez PDV-a, kaže Tamara Pajić, glasnogovornica Hrvatskih cesta.
Za sada je, dodaje, izrađen idejni projekt i ishođeni svi posebni uvjeti te je početkom listopada predan zahtjev za izdavanjem lokacijske dozvole u nadležno ministarstvo gdje je dobivena prednadležnost za ishođenje lokacijske dozvole na Grad Pulu. Nakon ishođenja lokacijske izrađivat će se glavni projekti te bi se građevinska dozvola mogla očekivati u ljeto 2015. godine, ističe Pajić.
Za Pulu su ova dva projekta koji se, ustvari, nadovezuju jedan na drugi, itekako značajni. Rješenje rekonstrukcije Vodnjanske ceste, koju je MUP označio kao opasnu prometnicu, puno manje zadire u privatne nekretnine te uključuje izgradnju kružnih tokova za naselja Valdenaga i Ruban te posebno važnog na križanju s Fažanskom cestom. Usto će se riješiti brojni sporedni ulazi na Vodnjansku cestu, najvjerojatnije ograničenjem brzine vožnje. Rekonstrukcijom bi se Vodnjanska cesta proširila za oko tri metra, a izgradila bi se i javna rasvjeta, autobusna stajališta, biciklističke staze te oborinska odvodnja.
Rotor na Mlinu
Osim što će dionica obilaznice Šijana - Veli Vrh biti četverotračna, posebnim će se rješenjem trebati riješiti raskrižje kod Mlina zbog nadvožnjaka i pruge, kao i raskrižje sa semaforima na Velom Vrhu. U jednom od razgovora direktor Kos nam je rekao da to i nije problem jer u Hrvatskoj, primjerice Zagrebu, već postoje rješenja poput velikog rotora na ulazu u Zagreb, pa se nešto slično namjerava izvesti i na ovoj lokaciji.
"Grad Pula izradio je novo idejno rješenje dogradnje drugog kolnika od budućeg rotora Šijana do spoja s Fažanskom cestom u dvotračnom kružnom raskrižju koji je sastavni dio rekonstrukcije Vodnjanske ceste. Rekonstrukcija državne ceste D21 Vodnjan-Pula, pak, duljine je 1,42 kilometara te je Grad Pula izradio novo idejno rješenje kojim je predviđena izgradnja tri kružna raskrižja koja omogućavaju lakše i sigurnije uključivanje vozila na državnu cestu, a izgradnjom pješačkih i biciklističkih staza povećat će se sigurnost svih sudionika u prometu", rekao je tada Kos. (Goran ROJNIĆ, snimio Manuel ANGELINI)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU