Dodjelom nagrada završen 18. PUF

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Dodjelom nagrada kazališnog neba PUF-a sinoc je u festivalskom klubu Zerostrasse završio ovogodišnji, 18. medunarodni kazališni festival PUF, koji je doveo pregršt predstava, performansa i izložbi.

Nagradu Oblak, koja se dodjeljuje za scensko promišljanje koje svojom cjelovitošcu i zaokruženošcu ostaje središnjim i prestižnim ukrasom kazališnog neba PUF-a, dobio je hrvatski Teatar 2000 s predstavom "Tko si ti i otkud ti pravo?".

Nagradu Vjetar, za istraživacke dosege koji naslucuju promjenu i donose svježinu kazališnom nebu PUF-a, dobile su dvije predstave: "Josip" Talijana Allesandra Sciarronija i "Božanstvena komedija" Bitef Teatra iz Srbije.

Kaplju, nagradu za pojedinacno ili skupno ostvarenje koje unutar svog prinosa predstavlja nagovještaj osvježenja i trag na kazališnom nebu PUF-a, osvojila je skupina Mokre gljive za izvedbu "Balada Petrice Kerempuha".

O nagradama je odlucivao žiri u sastavu: Branko Potocan, redatelj, Suzana Marijanic, novinarka Zareza, i Bojana Custic Juraga, urednica kulture u Glasu Istre. Teško je ne složiti se s odlukama žirija jer sve su nagradene predstave ujedno i najbolje što se moglo vidjeti na ovogodišnjem PUF-u, pridodamo li toj cetvorci i "Slijepce" poljskog teatra KTO i Anno domini 2012. "Posjeta", koprodukciju kazališta Dr. INAT i poljskog teatra KTO, koji u subotu igra na festivalu u Krakowu.



Prva sinocnja predstava koja nije impresionirala žiri i jedan dio publike bila je "Malo je dovoljno" Alena i Nenada Sinkauza iz East Rodea te Aleksandra Stojkovica iz Goribora. Predstavi u kojoj braca Sinkauz uživo stvaraju glazbu (a cesto samo zvukove ili dijelove teksta), i u kojoj Stojkovic recitira i pjeva nekoliko numera, bolna je tocka sam tekst. U tom nedovoljno doradenom tekstu, punom nepotrebnih repeticija i poprilicno stereotipnih opozicija, obraduju se "važne" teme kao što su bolest, ludilo, bol i vjecna potraga za smislom, no s tek adolescentskim dosezima produbljivanja.

Što se izvedbenog dijela tice, za svaku je pohvalu rad trojca, uz nekoliko opaski: probijanje cetvrtog zida (cesti trik u predstavama brace Sinkauz) ako se previše koristi postaje iritantno, kao i odabir okretanja leda publici. Sve u svemu, iako se predstava zove "Malo je dovoljno" možemo zakljuciti da bi malo više bilo ipak bolje.

Puno više, i previše toga, uspio je u svoju predstavu "Kobni uzrok" ugurati Teatr Novogo Fronta iz Ceške i Rusije, koji je igrao na pulskoj tržnici. Radnja je smještena u jednu stambenu zgradu s pet ukucana. Njihov banalni život i problemi kompliciraju se, i poteškoce multipliciraju. Od suicida do nasilja nad ženama preko freneticnog plesa i religijskih simbola u plamenu (da ne spomenemo kobno jaje koje se tu i tamo ušeta na scenu), sve do konacnog povlacenja, uvježbani clanovi Teatra Novogo Fronta nisu se štedjeli.

Predstava je ipak prezasicena i narativno konfuzna pa je sudeci po blagoj reakciji publike opci dojam bio slab.

Prije same dodjele nagrada u festivalskom klubu Zerostrasse Migui Mandalasol ponovio je svoj performans "Mikado", dok je Milan Kohout predstavio video svojeg "Guerilla performancea", koji je provodio za vrijeme trajanja festivala. On je tijekom pet dana sakupljao potpise za peticiju kojom se traži da se pulska Arena prenamjeni u bankovnu zgradu.

PUF je i ove godine ponudio širok spektar kazališnih predstava i performansa pa i dalje vrijedi pravilo da vam se ne mora baš sve svidjeti, ali sigurno cete pronaci nešto i za sebe. (B. VINCEK)


Podijeli: Facebook Twiter