Magenta skulptura Brucea Leeja, replika broncanog kipa filmskog majstora borilackih vještina u Mostaru, postavljena na ulazu u labinsku Gradsku galeriju, sveobuhvatan je putokaz u izložbu «Dobar, loš, krelac» Ivana Fijolica, njegovu prvu samostalnu u Istri.
Ikone popularne kulture, poput filmskih faca Marilyn Monroe ili Arnolda Schwarzeneggera, strip i animiranih junaka Spidermana ili Štrumfova, glavni su, naime, akteri radova zagrebackog umjetnika.
Fijolic se dosad u nekoliko navrata predstavljao istarskoj publici na skupnim izložbama, pa je Gradska galerija s rijeckim Muzejom moderne i suvremene umjetnosti, gdje je autor netom izlagao, željela donijeti desetogodišnji presjek radova, vecina kojih je iz zbirke Filip Trade.
- Heroji iz našeg djetinjstva, ti grozdovi igracki koje je Fijolic precizno našio u reljef kombiniranih tehnika više nisu igracke, nego izrastaju u potpuno novu cjelinu, uvela je u izložbu kustosica Sabina Salamon, donedavna voditeljica labinske Gradske galerije.
U popratnom katalogu, pak, ona naglašava znacaj «Vertikalnog triptiha» (2007.) - rada koji se sastoji od pozlacenih bombi u obliku mozga, srca i penisa, položenih na bijele jastuke - kao prekretnice na umjetnikovom putu. Dotad je, objašnjava Salamon, autor bio dosljedno posvecen svijetu heroja, njegovim su svijetom šetali iskljucivo pravednici, no tada je napravio rez.
Fijolicev povratak herojima, po njoj, onemogucen je jer on u novijoj stvaralackoj fazi umjesto doslovne reprezentacije (Supermana ili Brucea Leeja), blago ironizira, odnosno pretjeruje u prikazu likova pa je Krist nabildan (INRI Show-off), Rektum ima šupak na prsima, poliesterski Krelac je patuljak…).
Na tragu naziva izložbe, inspiriranog špageti-vesternom Sergia Leonea, Salamon zakljucuje da bismo - odgovarajuci na pitanje tko je dobar, a tko loš - unisono mogli odgovoriti: «Dobri djecaci ostali su u prvoj epizodi, druga je namijenjena krelcima». Izložba se može se pogledati do 10. lipnja.