Do tehničkog pregleda rotor će biti bez maglice

(D. MEMEDOVIĆ)
(D. MEMEDOVIĆ)

Iako je veliki rotor u Šijani, sa svojim neobičnim arhitektonskim rješenjem, svjetlosnim efektima i vodenom maglicom, svečano otvoren još početkom svibnja, ta famozna maglica oko koje se raspravljalo hoće li smetati vozačima ili neće dopirati do ceste, od tada se više ne pojavljuje. Već je i tada rečeno da vodena maglica neće ometati vozače, no ipak je te večeri dobrano prelazila van okvira rotora i močila automobile na obje vozne trake.

Još ima radova

Nakon toga, pa sve do danas, maglica na rotoru se više ne pojavljuje. Zašto je to tako, upitali smo pulskog dizajnera rasvjete Deana Skiru, koji je ovaj projekt osmislio 
zajedno s arhitektonskim dvojcem iz Urbisa, Dinom Krizmanićem i Leonidom Zubanom.

- Koliko je meni poznato, još uvijek ima nekih radova za dovršiti na tom kružnom toku, a čeka se i tehnički pregled cijelog projekta, no kad će to sve biti obavljeno, ovisi o izvođaču radova. S naše strane je sve zgotovljeno, jako dugo smo isprobavali i testirali intenzitet i vrijeme puštanja maglice na rotoru dok nismo došli do najidealnijeg vremena i intenziteta, tako da je sada sve programirano kako treba. Maglica se tako kratko ispušta da ne stigne doći do ceste i sigurno neće smetati vozačima, poručio je Skira.

Inače, izvođač radova na ovom rotoru koji ima 15 tisuća kvadrata, s nasipom do tri metara visine na kojem je montirano 340 čeličnih bijelih štapova duljine od 4 do 6 metara, su 
Hrvatske vode. Svaki od spomenutih štapova je druge dužine i nagnut pod različitim kutem, a svaki od njih u sebi ima integrirane štrcaljke za vodenu maglicu, koja će ispuniti prostor između štapova i nasipa uz prometnicu.

Kontroliran sustav

Za stvaranje vodene maglice, koja će i navodnjavati zelenu površinu nasipa, koristit će se pročišćena, akumulirana kišnica. Osim toga, tu je i spektakularan, kompjutorski kontroliran i programiran rasvjetni sustav koji osvjetljava te stupove različitim bojama svaku noć. (P. SOFTIĆ)



Podijeli: Facebook Twiter