U utorak ce se zatvoriti promet na državnoj cesti Rovinj - Sošici zbog rekonstrukcije tri kilometra kolnika kod Rovinjskog Sela. Zaobilazno preko Bala prometovat ce se dva do tri tjedna, na koliko se procjenjuje trajanje radova, koje ce ovisiti o vremenskim prilikama.
Za reciklažu postojeceg asfalta, postavljanje novog nosivog i habajuceg asfaltnog sloja temperatura, naime, mora biti viša od osam stupnjeva, a na kolniku ne smije biti vlaga.
Kako nam je rekao šef gradilišta David Rajko iz pulske Ceste, koja obavlja ovaj zahvat vrijedan 8,1 milijun kuna, radovi ce se odvijati etapno. Prvo ce se zatvoriti dio ceste od igrališta Kunfin do semafora na zapadnom ulazu u Rovinjsko Selo, pa ce Seljani moci prometovati do Rovinja, a ostali promet ici ce preko Bala. U drugoj fazi rekonstruirat ce se kolnik od semafora do Mosta, pa ce i Seljani morati zaobilazno preko Bala. Vozace ce na raskršcima u Sošicima i Rovinju usmjeravati prometni znakovi.
O svemu tome je na sjednici Gradskog vijeca iscrpno govorila gradska procelnica za izgradnju Biserka Matacin, potaknuta pitanjem IDS-ovog vijecnika iz Rovinjskog Sela Alda Radovana. Podsjetivši da je ugovoreni rok rekonstrukcije tri kilometra ceste šest mjeseci, rekla je da radovi dobro napreduju pa bi, uz povoljne vremenske prilike, mogli biti dovršeni puno prije roka - do Božica. Uz semafore je, dodala je, izgraden zatvoreni sustav odvodnje oborinskih voda, pa više nece biti plavljenja okolnih polja.
Na Radovanovo pitanje zašto rekonstrukcija ne obuhvaca opasne zavoje na Surestinama, koji su prouzrocili brojne prometne nesrece, Matacin je istaknula da je narednih 1.700 metara ove prometne ceste kandidirano za plan sanacije opasnih mjesta Hrvatskih cesta u 2012. godini. To nam je potvrdio i Marinko Šetic, rukovoditelj pulske ispostave Hrvatskih cesta, koje financiraju ovu investiciju.
Brojni stanovnici Rovinjskog Sela pitali su nas zašto ulazi u ovo najvece selo u Istri prilikom rekonstrukcije ceste nisu uredeni kao kružni tokovi. Semafori na zapadnom ulazu u Selo se, naime, ljeti zbog velikih gužvi i bolje protocnosti dnevnog prometa - gase. Buduci da je preglednost s ulaznih cesta loša, Seljani se teško ukljucuju u promet. Na istocnom ulazu je (polu)ilegalni opasni prilaz igralištu Kunfin, zbog cega se automobili, a posebno autobusi, na raskršcu moraju nepropisno okretati. Šetic kaže da se zapadni ulaz ne može izvesti kao kružni tok jer je okolni teren pod velikim nagibom. Istocni ulaz se, medutim, zbog povoljne konfiguracije terena može izgraditi, ali Šetic kaže da je to trebao predvidjeti Grad Rovinj, koji je narucio i platio projekt rekonstrukcije ovog dijela državne ceste. (Aldo POKRAJAC)