Do kraja godine izgradnja drugog profila Ipsilona?

(M. MIJOŠEK)
(M. MIJOŠEK)

Prema pisanju Jutarnjeg lista, do kraja ove godine trebao bi krenuti projekt izgradnje drugog profila Istarskog Ipsilona. Naime potvrdio je to nadležni ministar prometa Oleg Butković navodeći kako bi krajem ove godine mogla početi gradnja punog profila dionice od Rogovića do tunela Učka, duge 28,1 kilometar. Poznato je da cijeli projekt može početi tek kada stigne zeleno svijetlo iz Bruxellesa, odnosno kada dobije odobrenje Europske komisije.

Istarski prioritet

Upravo je gradnja punog profila jedan od prioriteta istarske vlasti, a istarski župan Valter Flego krajem prošle godine rekao je da se nada da će nakon dosta godina čekanja nadležno ministarstvo dati blagoslov na konačnu varijantu potencijalnog novog koncesijskog ugovora i da će Bruxelles takav model i odobriti. Očito se nova Vlada za svoj prvi veliki građevinski zahvat odlučila za Istru, pa ako je vjerovati najavama iz ministarstva cijeli bi projekt nakon godina čekanja napokon trebao u realizaciju.

Komentirajući ove najnovije najave, župan Flego napominje kako je Ipsilon jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Istri, za čiji se dovršetak zalaže od početka mandata i to zbog njegove izuzetne gospodarske, turističke i prometne važnosti za cijelu regiju.

- Očekujem da Vlada u što skorijem roku uputi zahtjev za očitovanje Europskoj komisiji o tome da li produljenje postojeće koncesije utječe na visinu javnog duga. Vjerujem u pozitivan ishod jer je već za nekoliko sličnih projekata u Europi Komisija dala svoje odobrenje. Postupak odobrenja od strane Komisije traje tri  mjeseca, pa je izgledno da radovi započnu krajem ovog ljeta, optimističan je Flego. Naglašava da izgradnja drugog profila ima višestruke benefite. S jedne strane, tvrdi, to je što će se angažmanom lokalne građevinske operative otvoriti 800 novih radnih mjesta te će se time pomoći građevinskom sektoru i doprinijeti rastu BDP-a.

Sigurnija vožnja

- S druge strane, dugoročno, puni profil Ipsilona osigurat će još veću sigurnost na našoj glavnoj prometnici te bolju protočnost prometa, što je posebno važno zbog konkurentnosti našeg turizma i atraktivnosti destinacije, budući da je Istra pretežito auto destinacija. Naime, Istra godišnje od turizma zaradi tri milijarde eura, odnosno jedna trećina ukupnih prihoda od turizma u državni se proračun slijeva upravo iz Istre, što je jasan pokazatelj broja gostiju koji dolaze u ove krajeve, naglasio je Flego.

No treba podsjetiti da je upravo izgradnja drugog profila Ipsilona bila jedna od ključnih prepreka za sklapanje predizborne koalicije IDS-SDP. U tom kontekstu pitamo župana kako komentira činjenicu da je nova Vlada izgradnju drugog profila uvrstila među prioritetne građevinske zahvate u zemlji.

- Izuzetno mi je drago što je dovršetak izgradnje Ipsilona jedan od prioriteta ove Vlade. Njegovim dovršetkom, realizirat će se jedan od strateških projekata od ogromnog značaja za Istru. Istra će konačno dobiti ono što zaslužuje jer su njezini građani i gosti to sami platili, rekao je Flego.

No izgradnja punog profila uključuje produženje postojeće koncesije za deset godina što pak dovodi do povećanja javnog duga i državne potpore a kako doznajemo od koncesionara Bina Istre, vrijednost investicije je 169 milijuna eura. Tea Balde zadužena za odnose s javnošću u Bina Istri napominje kako je dionica Pazin-tunel Učka, duljine 28,1 kilometara, prilično zahtjevna jer je potrebno izgraditi 31 objekt.

- Naime, zona prolazi kroz geološko osjetljivo područje na kojem su predviđena kompleksna rješenja stabilizacije terena, a zemljanim radovima bit će obuhvaćeno više od milijun kubika materijala. Radovi na dionici trebali bi trajati tri godine tijekom kojih će biti angažirano oko tisuću radnika te gotovo stotinjak strojeva. Prva dionica Rogovići - Ivoli, dužine šest kilometara, mogla bi biti puštena u promet nešto više od godine dana nakon početka radova, napominje Balde. (Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter