Do kapule, sira ili vina klikom miša

Ilustracija (N. LAZAREVIĆ)
Ilustracija (N. LAZAREVIĆ)

Tijekom ožujka i travnja na internet aplikaciji "Domaća web tržnica" na Internet adresi www.trznica-trg.eu, preko koje poljoprivrednici s područja hrvatske i slovenske Istre mogu plasirati svoje proizvode, a kupci direktno kupovati s poznatih gospodarstava, registrirano je 120 gospodarstava koja nude više od 550 vlastitih proizvoda.

Aplikaciju posjeti 600 ljudi dnevno

- Aplikaciju je do sada posjetilo 14,7 tisuća posjetitelja, u prosjeku 600 dnevno. Preko nje je obavljeno 40-ak narudžbi, ali dobivamo informacije od poljoprivrednika da prodaju proizvode mimo aplikacije jer kupcima Domaća web tržnica služi kao informator, kaže dr. sc. Milan Oplanić, voditelj projekta "Organizacija sustava izravne prodaje poljoprivrednih proizvoda korištenjem Internet tehnologije" (OSIPPPIT), prilikom jučerašnjeg predstavljanja u Vodnjanu. Predstavnici partnera - Institut za poljoprivredu i turizam u Poreču, Grad Vodnjan, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede iz Maribora te Znanstveno-raziskovalno središče Koper - predstavili su učinjeno, ali i planove za unaprjeđenje projekta.

Kako je gradonačelnik Klaudio Vitasović naveo, Vodnjan u projektu sudjeluje s 28 tisuće eura, a cilj je bio pomoći malim i srednjim proizvođačima, posebno po pitanju plasmana maslinovog ulja i vina. I u slovenskoj Istri, rekla je Milena Bučar Miklavčič s Univerze na Primorskem, najviše je proizvođača maslinovog ulja.

Traži se dostava na vrata

Fuma Grubešić Travalja, predstavnica obrta Vesna Loborika poznatog po sirevima, rekla je da su prvu narudžbu dobili iz Čakovca, za sir s tartufima, a dostavu su obavili preko pošte.

- S kombijem obilazimo Istru i otoke, ljudi nas zovu gdje ćemo u koje vrijeme biti, a ova nam aplikacija omogućuje da se ti rasporedi vide i na internetu. Zanimljiva je bila i narudžba kojom je gospodin zahtijevao da ga njegov komad sira čeka na tržnici u Puli u točno vrijeme, rekla je Grubešić Travalja. Veliki broj registriranih kupaca su iz Rijeke, Zagreba i Čakovca, zadovoljni su jednostavnom prijavom i pretragom (preko lokacija i grupama proizvoda), a zahtijevaju više mogućnosti za dostavu na vrata. Kupci zamjeraju pojedinim proizvođačima i nedovoljan podataka i fotografija proizvoda i gospodarstva, a Bučar Miklavčić predložila je da stranica bude, uz hrvatski i slovenski te engleski jezik, i na talijanskom. Ezio Pinzan, vodnjanski pročelnik, naveo je da kupci zahtijevaju i opciju prodaje proizvoda na akcijama.

Projekt završava 15. lipnja pa je Dean Ban, ravnatelj porečkog Instituta, upozorio da treba razmisliti kako ga održati da ne zamre. Oplanić je naveo da će se, s obzirom da je projekt zaživio, osmisliti model kako pokriti troškove održavanja i unaprjeđenja sustava - ili članarinom ili potporama tijela samouprava. Od predstavnica pulskog odjela za financije čulo se da je Grad i u ovoj godini već rezervirao sredstva za ovaj projekt.

Preko Glasa Istre do web tržnice

Mada je aplikacija profunkcionirala krajem veljače, zaživjela je u travnju nakon što je započela ozbiljnija kampanja, pa je 18,5 tisuća posjeta ostvareno u manje od mjesec dana. Najviše posjetitelja u jednom danu, 1.385, registrirano je 28. travnja, a najviše ih je na aplikaciju ušlo preko Facebooka te portala Glasa Istre i Grada Pule. (Zvjezdan STRAHINJA)


Podijeli: Facebook Twiter