Do doznake, recepte i uputnice putem aplikacije

Informatizacijom će se smanjiti i liste čekanja (M. MIJOŠEK)
Informatizacijom će se smanjiti i liste čekanja (M. MIJOŠEK)

Od idućeg tjedna pacijenti će sa svojim liječnicima moći komunicirati i preko smartphonea, jer Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) aktivira mobilnu aplikaciju putem koje će osiguranici biti povezani sa svojim obiteljskim liječnikom. Tako će svatko putem pametnog telefona moći od liječnika zatražiti da mu prepiše lijek, izda doznaku za bolovanje ili se naručiti na vađenje krvi ili pregled. Prethodno će od izabranog liječnika dobiti lozinku za ulaz na mobilni portal. 
 
Dogradnja je to postojećeg eHZZO portala za pacijente na koji se u protekla dva mjeseca prijavilo 2.500 osiguranika. Dnevno se uslugama portala, koji ima jednaku funkciju kao i mobilni portal, koristi 60 do 80 ljudi, što je obzirom na ukupni broj osiguranika vrlo malo. 
 
- Kad uđete u sustav putem mobilne aplikacije, vaš zahtjev za terapijom automatski ulazi u doktorovu aplikaciju, i ustvari ste mu zamijenili sestru. On odgovara s 
da ili ne. Ako je odgovor pozitivan, primate poruku da je recept upućen u ljekarnu, a ako je odgovor negativan, primate poruku da nazovete liječnika telefonom ili dođete na pregled - objašnjava ravnatelj HZZO-a Fedor Dorčić. 
Putem aplikacije moći će se, osim toga, naručiti za pregled kod izabranog ginekologa ili zubara. U prvoj fazi, mobilni portal će moći koristiti oko 1,5 milijuna građana, a do Nove godine omogućit će se za sve osiguranike. 
 
Iako se zdravstvena administracija voli pohvaliti da je informatizacijom zdravstva u samom europskom vrhu, trećina bolničkog sustava još uvijek nije ni informatizirana, ni umrežena u Centralni informacijski zdravstveni sustav (CEZIH), a nedostaje i poveznica s drugim. Pacijent se danas s uputnicom za UZV srca ili CT abdomena još uvijek može naručiti u tri različite bolnice, pa onda odlučivati koji mu od tih termina najbolje odgovara. Time zauzima mjesto drugim pacijentima, a liste čekanja umjetno se napuhuju. Kad se jednom uspostavi jedinstveni kalendar naručivanja u kojem će biti sve bolnice, za jednu će se pretragu moći naručiti samo na jednom mjestu. 
 
To će, očekuju u HZZO-u, krenuti u drugoj polovini 2017. godine. Da bi natjerali bolnice koje se čitavo desetljeće nisu uspjele informatizirati da to sada učine, od siječnja 2017. godine HZZO će im informatizaciju staviti u ugovornu obvezu o kojoj ovisi isplata bolničkog limita. Iz EU fondova za tu namjenu i kompletnu obnovu 
informacijskog sustava HZZO-a osigurat će se oko 100 milijuna kuna. 
 
Informatizacijom će se riješiti i problem nepodignutih nalaza. Oni će se ubuduće iz bolnice automatizmom slati izabranom liječniku, a tek kad se e-nalaz pojavi na ekranu obiteljskog liječnika, bolnica će moći HZZO-u ispostaviti račun. Na isti način, putem e-kartona, nalaz će biti dostupan i pacijentima umreženim u portal za pacijente. 
 
Aplikacija za povezivanje s tijelom vještačenja i Hrvatskim zavodom za mirovinsko osiguranje jedan je od sljedećih poteza koje planiraju u HZZO-u. Prijedlozi za medicinsko vještačenje slat će se u e-formi, umjesto printanja papirnatih kartona, poslodavci će direktno od obiteljske medicine primati potvrde o bolovanju, MUP će direktno od doktora dobivati potrebne informacije vezane uz pravo na vozačku, na primjer, ako pacijent uzima psihofarmake. (jerka BRATONJA MARTINOVIĆ)
 
 
 
 
 

Podijeli: Facebook Twiter