Najveći godišnji skup kamping sektora ovih se dana održava u Paklenici. Riječ je o manifestaciji koju organizira Kamping udruženje Hrvatske, a raspravlja se o ključnim pitanjima razvoja, odnosno izazovima ovog važnog segmenta turističke ponude.
- Iako je ova godina bila vrlo izazovna zbog vremenskih neprilika koje najviše pogađaju kampove, pokazala je žilavost našeg turističkog proizvoda te smo postigli uspješne rezultate. Strategija razvoja turizma do 2020. godine dala je svoj putokaz za daljnji razvoj kampinga. Detektirali smo kako želimo ulaganja u kvalitetu kampova, obogaćivanje doživljajne ponude u kampovima, podizanje kategorija te uvođenje dodatnih standarda kvalitete usluge. Uz očekivano povećanje kvalitete i raznolikosti ponude kampova, očekuje se da kampovi u 2020. mogu dostići bruto iskorištenost od 23 posto, što je tri posto više nego 2011., naglasio je zamjenik ministra turizma Daglas Koraca koji je sudjelovao na kongresu.
Financiranje 50-ak projekata
U skladu s time Ministarstvo turizma je kroz program dodjele bespovratnih potpora pod nazivom "Konkurentnost turističkog gospodarstva" ove godine, između ostalog, odobrilo financiranje 51 projekta u ukupnoj vrijednosti od gotovo četiri milijuna kuna od čega će se za 13 kampova diljem Hrvatske izdvojiti milijun i dvadeset tisuća kuna.
Ministarstvo turizma je kroz ovaj program posebno naglasilo značaj razvoja kamping ponude u kontinentalnoj Hrvatskoj, kao i u zaleđu jadranskog priobalja, čime se ovim oblikom smještaja želi omogućiti još kvalitetnija valorizacija prirodnih, kulturnih i drugih turističkih potencijala područja u kojima se ti kampovi razvijaju i na taj način omogućiti njihov snažniji turistički razvoj. Tome svjedoči i sve veći interes za ponudom kontinenta na tradicionalnim kamping tržištima poput Nizozemske, Francuske, Njemačke i slično.
- Jedna od ključnih stvari za postizanje cilja kojeg smo si zadali Strategijom razvoja turizma do 2020., a to je ulazak među 20 najkonkurentnijih zemalja svijeta, su investicije. Iz Fonda za razvoj turizma, odnosno sredstava koja su prikupljena od privremene koncesijske naknade, Ministarstvo turizma odabralo je 28 projekata kojima smo dodijelili gotovo 14 milijuna kuna. Tim sredstvima ojačat će se atraktivnost pojedine destinacije, a samim time i konkurentnost cjelokupnog turizma. Sredstva iz programa dodjeljujemo kontinuirano tijekom čitave godine, a sve kako bi uplaćeni novac od koncesija bio konstantno usmjeren na jačanje kvalitete proizvoda i ponude domaćeg turizma, zaključio je zamjenik ministra.
Inače, na kongresu je bilo riječi o trendovima u europskom kamping sektoru, marketingu, standardima sigurnosti i mnogim drugim temama važnim za uspješno poslovanje modernoga kampa i sektora u cjelini. Osim predstavnika nacionalnih turističkih tijela i institucija, u radu ovogodišnjeg kongresa sudjelovali su ugledni međunarodni stručnjaci među kojima i Cornel Straver, direktor Alan Rogersa (jedan od vodećih europskih izdavača u kampingu), Erwin Oberascher, vlasnik Camping.info (jednog od najutjecajnijih kamping portala u Europi), Maja Dimnik, direktorica Garden Villagea Bled (TOP 5 glampinga u svijetu) te mnogi drugi.
Još 20.000 ležaja
- Kvaliteta lokacija i prirodnih resursa te blizina emitivnim tržištima osnove su komparativne prednosti kamping turizma. Ovaj segment ima gotovo 240 tisuća kreveta, što predstavlja četvrtinu svih smještajnih kapaciteta i u tom smislu je vrlo značajan za cjelokupnu turističku ponudu. Prema Strategiji razvoja turizma do 2020. kapaciteti kampova trebali bi se povećati za oko sedam tisuća mjesta, odnosno 20-ak tisuća ležaja, poručuju iz KUH-a. (B. BAN)