Djed Mraz krenuo na put oko svijeta

NORAD prati Djeda Mraza (Printscreen)
NORAD prati Djeda Mraza (Printscreen)

Djed Mraz počeo je turneju oko svijeta kako bi pod božićnim jelkama ostavio darove, a trenutno se nalazi iznad Šangaja u Kini, priopćeno je iz Zapovjednog stožera sjevernoameričke zračne i svemirske obrane (NORAD) koje Djeda prati svojim radarskim sustavom. Djedu Mrazu treba 24 sata da obiđe cijeli svijet i posjeti svaku obitelj.

Nakon polaska s južnog Pacifika, sanjke Djeda Mraza najprije su primijećene nad Novim Zelandom i Australijom. Potom se uputio prema Aziji, odakle će krenuti za Bliski istok, Europu, Afriku te Sjevernu i Južnu Ameriku.

Američka protuzračna obrana vrlo je ozbiljna služba zadužena za zaštitu SAD-a i Kanade i opažanje zračnih napada i lansiranja nuklearnih projektila. No kao i svake godine od 1955., njezini se moćni radari i sateliti koriste i u "prave" svrhe.

Suprotno tajnovitosti koja ga okružuje, NORAD se čak upustio i u objašnjenje toga kako zna gdje se Djed Mraz nalazi svakog trenutka. Riječ je o tome da "crveni i sjajni nos soba Rudolfa šalje infracrveni signal koji hvataju naši sateliti i tako ga lociraju".

NORAD-ov angažman oko Djeda Mraza počeo je 1955. kada se u reklami robne kući Sears, Roebuck & Co djecu pozvalo da ga izravno nazovu na određeni broj telefona.

Broj u reklami je, međutim, sadržavao i jedan pogrešno napisan broj. Umjesto broja privatnog Djedovog telefona djeca su tako dobila broj Kontinentalnog zapovjedništva zračne obrane, prethodnika NORAD-a.

"Svaki poziv na taj broj obično je bio od dužnosnika, ministra obrane pa i predsjednika", rekla je Stacey Knott, zamjenica zapovjednika u NORAD-u.

Kada je na Badnju večer nazvalo prvo dijete na dužnosti je bio pukovnik Harry Shoup.

"Tanki glas jedne djevojčice upitao je 'Je li to Djed Mraz?'", objasnila je Knott. "Pukovnik Shoup je pomislio da se netko s njime šali, ali je odmah porazgovarao s majkom djevojčice i shvatio što se događa".

Shoup je potom svojem osoblju naložio da na radaru provjere ima li znakova Djeda Mraza i prenesu informaciju djeci te je tako tradicija rođena.

Prošle je godine NORAD odgovorio na više od 114.000 telefonskih poziva. Može ga se pratiti i putem Twittera, Facebooka i e-mailova NORAD-a. Posebnu internetsku stranicu za tu namjenu posjetilo je 22 milijuna ljudi. Djeca najčešće pitaju jesu li na popisu dobre ili zločeste djece i što je potrebno da se posvoji jedan od Djedovih sjevernih jelena.

A obavještajci ne bi bili to što jesu da nisu pokušali saznati na koji način Djed uspije obići cijeli svijet i posjetiti svako dijete u samo 24 sata.

Zaključili su da Djed Mraz leti brzinom zvjezdane svjetlosti i da mu vrijeme prolazi sporije nego običnim ljudima. "Njegov obilazak nama možda traje samo 24 sata, ali Djedu Mrazu može trajati danima, tjednima, čak i mjesecima", zbog čega i može tako brzo obaviti svoju zadaću, objašnjava NORAD. (Hina)

 


Podijeli: Facebook Twiter