Diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti

Kolekcija starog oružja
Kolekcija starog oružja

Predstavljanje zbornika "Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5 - Budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti" te zbornika radova studenata "Budućnost glazbene nastave u kontekstu učeničkih potreba" upriličeno je danas u svečanoj dvorani "Tone Peruško" Sveučilišta Jurja Dobrile. O zborniku su govorile urednice dr. Sabina Vidulin, Vinka Bedeković i dr. Lada Duraković, a moderatorica je dr. Dijana Drandić.

Međunarodni simpozij glazbenih pedagoga je međunarodni skup kojega je utemeljio pulski Odjel za glazbu (današnja Muzička akademija u Puli) Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli 2009. godine, na inicijativu dr. Vidulin.

Mjesto razmjene spoznaja

Zamišljen je kao mjesto razmjene glazbenih i pedagogijskih teorijskih spoznaja, prikaza rezultata istraživanja te ideja i iskustava iz pedagoške prakse. Na simpoziju se odazivaju znanstvenici i umjetnici, učitelji, nastavnici, profesori različitih glazbenih profila koji svojim aktivnim sudjelovanjem promiču kulturu i umjetnost kao glavne sastavnice čovjekova života.

- Do sada su održana pet simpozija sa 189 izlagača iz Hrvatske i inozemstva: Italije, Austrije, Nizozemske, Njemačke, Poljske, Litve, Mađarske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore pa čak i iz Sjedinjenih Američkih Država. Uz brojna predavanja održane su i radionice, koncerti, predstavljanja knjiga, izložbe. Objavili smo i pet simpozijskih zbornika, s ukupno 144 radova, kazala je dr. Vidulin.

- Peti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga - ovogodišnji, Muzička akademija Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli organizirala je od 18. do 20. svibnja ove godine. Ove godine pridružili su nam se istraživači iz 11 zemalja, njih 62. Tema simpozija bila je: "Budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti". Činjenica je da suvremena pedagoška stremljenja pretpostavljaju uvažavanje cjelovitog pristupa obrazovanju učenika, prevazilaženje krutih podjela različitih područja i disciplina te njihovo interdisciplinarno povezivanje. Nezaobilazne točke diskursa u odgoju i obrazovanju postaju umrežavanje, integrativno učenje i partnerstvo. Stoga smo kao središnju temu simpozija postavili povezivanje dvaju naizgled udaljenih područja – pedagogiju, kao društvenu znanost, i glazbu, kao umjetnost. U fokusu su bila pitanja o statusu pedagogije u glazbenoj umjetnosti te prednostima i ograničenjima njihove povezanosti, kazala je Vidulin.

Iznimno vrijedna literatura

- Pred vama je još jedan zbornik s petog međunarodnog susreta glazbenih pedagoga. Rezultat je rada 54 autora/koautora, 23 recenzenata, lektora te velikog truda i zalaganja uredništva, kazala je dr. Duraković. "Vjerujemo da će tekstovi biti od koristi učiteljima, nastavnicima i profesorima te vrijedna literatura za studente glazbe. Kako bismo zbornik Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena približili visokim europskim standardima, od prvog zbornika osobitu smo pozornost posvetili kvaliteti radova pa u skladu s time želimo naglasiti da je svaki prošao postupak recenzije i kategorizacije te mu je pridodan UDK broj", zaključila je Duraković. Podršku simpoziju dali su Grad Pula, Istarska županija i Turistička zajednica Grada Pule.

Forum studenata glazbene pedagogije nastao je na temelju ideje dr. Sabine Vidulin, a organizira se pod pokroviteljstvom Muzičke akademije u Puli Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Studentskog centra i Studentskog zbora Sveučilišta Jurja Dobrile.

Prvi Forum održan je 2011. godine i imao je nacionalni karakter, dok je već sljedeći, drugi forum, održan 2013. godine, poprimio međunarodna obilježja.

- Četvrti forum studenata glazbene pedagogije održan je 18. i 19. svibnja 2017. Tema foruma bila je: Budućnost glazbene nastave u kontekstu učeničkih potreba. Na forumu je izlagalo 17 studenata iz pet zemalja (Hrvatska, Srbija, Slovenija, Poljska i Austrija), s devet tema. Netom tiskani zbornik sadrži sedam radova. Autori su: Klara Gruden i Tamara Koren (Ljubljana); Magdalena Zawadzka (Gdansk); Maša Banićević i Jovana Golubović (Novi Sad); Magdalena Bošković i Radoslav Spasić (Beograd); Anamarija Tadin, Luka Demarin i Marinko Lasan Zorobabel (Split); Ina Cerovečki, Srđana Đokić i Antonella Picinić (Pula) te Kaja Pojbič (Ljubljana), rekla je Vinka Bedeković ističući da je riječ o radovima studenata glazbene pedagogije i teorije glazbe te strukturiran je prema uzrastu učenika na koje se odnose istraživanja.

- Iznimno smo ponosni što su glazbeno-pedagoški simpozij koji se održavaju u Puli jedini ove vrste u Hrvatskoj i što objedinjuju glazbenu umjetnost i pedagogijsku znanost. Mnogobrojnim nastupima, nagradama i priznanjima studenata i profesora, Muzička akademija promovira naše Sveučilište širom Europe i na tome im posebno zahvaljujemo, kazala je prof. dr. Nevenka Tatković, prorektorica za studente, obrazovne programe i suradnju.

Nazočne je pozdravio i dekan pulske Muzičke akademije doc. Dražen Košmerl.

(Vanesa BEGIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter