Iz Državnog izbornog povjerenstva (DIP) izvijestili su u subotu kako poseban račun za financiranje izborne promidžbe za predstojeće lokalne izbore, koji će se održati 21. svibnja, trebaju otvoriti sve političke stranke, nositelji kandidacijskih lista grupe birača, kandidati za općinskog načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba i kandidati za njihove zamjenike i to najranije godinu dana prije roka predviđenog za održavanje izbora, a najkasnije s danom podnošenja kandidature.
Iz DIP-a podsjećaju da su, u skladu sa Zakonom o financiranu političkih aktivnosti i izborne promidžbe, političke stranke dužne otvoriti poseban račun, i to za svake pojedine izbore na kojima sudjeluju, odnosno po jedan poseban račun u svakoj pojedinoj županiji, gradu i općini u kojima sudjeluje na izborima. Kada dvije ili više političkih stranaka zajedno predlažu kandidacijsku listu, poseban račun za financiranje izborne promidžbe dužna je otvoriti jedna od političkih stranaka koje su predložile zajedničku listu, što se uređuje međusobnim sporazumom koji se dostavlja DIP-u i nadležnom izbornom povjerenstvu.
Poseban račun moraju imati i nositelji kandidacijskih lista grupe birača, kao i kandidati za općinskog načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba te kandidati za zamjenike općinskih načelnika, gradonačelnika i župana koji se biraju iz reda nacionalnih manjina, odnosno iz reda pripadnika hrvatskog naroda, neovisno o tome jesu li predloženi od strane političke stranke ili birača.
Iz DIP-a također navode da su političke stranke te kandidati i nositelji nezavisnih lista, odnosno nositelji lista grupe birača dužni dovršiti sve transakcije na posebnom računu za financiranje izborne promidžbe i zatvoriti ga najkasnije u roku od 30 dana od isteka roka za isplatu naknade troškova izborne promidžbe iz Zakona o financiranju, odnosno otprilike u roku od 90 dana od dana objave konačnih službenih rezultata izbora), odnosno nakon što im jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave isplati naknadu troškova izborne promidžbe, ukoliko na istu imaju pravo.
Na poseban račun za financiranje troškova izborne promidžbe uplaćuju se donacije za financiranje troškova izborne promidžbe, vlastita sredstva te naknade troškova izborne promidžbe iz proračuna jedinice lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave – ako izborni sudionik ostvari pravo na takvu naknadu.
Sredstva s posebnog računa za financiranje izborne promidžbe, prikupljena za financiranje izborne promidžbe, mogu se koristiti samo za aktivnosti izborne promidžbe.
Nema zapreke da se navedena sredstva koriste već sada, za podmirivanje troškova koji bi nastali uslijed poduzimanja promidžbenih aktivnosti prije početka izborne promidžbe (troškovi pripreme izborne promidžbe).
Iz DIP-a napominju kako svi troškovi izborne promidžbe, pa tako i oni za pripremu izborne promidžbe moraju biti prikazani u financijskim izvješćima vezanim uz financiranje izborne promidžbe, koja su izborni sudionici dužni podnositi u skladu sa Zakonom o financiranju. (Hina)