Jučer je u porečkom hotelu Parentium održana javna prezentacija Studije izvodivosti Južne obilaznice Poreča, dionice od Varvari do Bijele Uvale. Prezentaciju su organizirali izvođači studije iz zagrebačkog Instituta IGH te predstavnici nositelja projekta, Hrvatskih cesta. Izrada studije koštala je 581 tisuću kuna, a 85 posto iznosa sufinancirano je iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Riječ je o izgradnji dionice duge 1,4 kilometara kojom će se zaokružiti porečka zaobilaznica, trenutno prekinuta pored deponija građevinskog materijala na Košambri, par kilometara od strateškog rotora pored mjesta Varvari.
Djelatnici Hrvatskih cesta, u svojstvu nositelja projekta, istaknuli su da se radi o ključnoj dionici koja će rasteretiti sav promet koji teče južno od Poreča i koji je ljeti preopterećen prometom turista iz autokampova i hotela te onih koji se kreću u smjeru Funtane i Vrsara. Stručnjaci iz zagrebačkog Instituta IGH smatraju da je lokacija kuda će teći cesta izabrana rukovodeći se europskim standardima po pitanju zaštite okoliša.
- Žiteljima Poreča ona će donijeti niz blagodati: smanjit će gužve na rotorima prema Plavoj i Zelenoj Laguni, prema autokampovima i naseljima na cesti prema Funtani i Vrsaru, povećat će sigurnost u prometu i odraziti se na akustičnu zagađenost porečkog predgrađa, istaknuo je Stjepan Kralj iz Instituta IGH.
Konačna cijena izgradnje dionice duge 1.400 metara iznosit će oko 22 milijuna kuna, a 85 posto investicije pokrit će se sredstvima iz europskih fondova. Djelatnici Hrvatskih cesta smatraju da će radovi trajati oko šest mjeseci pa će nova dionica biti puštena u promet početkom 2017. godine. (E. VELAN)