Djelatnici pulske Ceste poceli su s radovima na državnoj cesti Rovinj - Sošici. U iducem razdoblju, a ugovoreni rok za dovršetak je šest mjeseci, rekonstruirat ce se tri kilometra ove dotrajale i prometne ceste, od granice Grada Rovinja pokraj nogometnog igrališta Kunfin u Rovinjskom Selu do Mosta ispod ovog naselja, gdje je postavljen mikroasfalt.
Za to vrijeme promet ce se odvijati naizmjenicno jednom trakom, uz semafore, a za polaganja asfalta vozit ce se zaobilazno preko Bala.
U rekonstrukciju Hrvatske ceste ulažu osam milijuna kuna. Po rijecima voditelja pulske ispostave HC-a Marinka Šetica, nastavak rekonstrukcije ovisit ce o financijskim mogucnostima ove tvrtke koja upravlja državnim cestama. Zasad je u planu postavljanje mikroasfalta i u nastavku dionice na kojoj je dosad bio položen, na predjelu Surestine, gdje se dogodilo puno prometnih nesreca.
Ova ce se državna cesta kandidirati za novi srednjorocni plan održavanja državnih cesta, koji starta iduce godine. Uvrštenje u program garantiralo bi osiguranje sredstava za daljnju rekonstrukciju prometnice.
Rekonstrukcija prva tri kilometra ceste Rovinj - Sošici inicirana je sporazumom izmedu Hrvatskih cesta i Grada, a cilj je sanacija crnih tocaka na rovinjskom podrucju. Grad je tako s 85 tisuca kuna financirao projektnu dokumentaciju rekonstrukcije dionice Rovinjsko Selo - Rovinj.
Prema podacima Hrvatskih cesta, 2010. godine je ovom cestom ljeti dnevno u prosjeku prolazilo 12.639 vozila, po cemu je to jedan od najprometnijih pravaca ne samo u Istri, vec i u Hrvatskoj. Ove rekordne turisticke sezone dnevni promet je zacijelo bio i veci.
Posebno je gust promet izmedu Rovinja i Rovinjskog Sela. Na toj dionici cesto prometuju poljoprivredni i gradevinski strojevi, ljeti i brojni biciklisti, što stvara stalne kolone, a buduci da je to glavni ulaz u Rovinj, najposjeceniju turisticku destinaciju u Hrvatskoj, i dodatnu nervozu kod vozaca. Upravo je ovaj prometni pravac u master planu rovinjskog turizma oznacen kao ogranicavajuci faktor daljnjeg razvoja.
Promet na toj cesti dodatno je povecan nakon što su izgradene nove tvornice Adrisa u Kanfanaru, kamo sada velik broj Rovinjaca putuje na posao. Kolone su tako ceste i u ostatku godine. Zbog istrošenog asfalta, gužvi i nestrpljivosti pojedinih vozaca, od 2005. se na cesti od Rovinja do ulaza na Ipsilon u Okretima dogodio velik broj teških prometnih nesreca, s 13 poginulih. Zadnji je put ova cesta (pre)asfaltirana daleke 1988. godine, a nakon toga najkriticnije dionice su tek pokrivene mikroasfaltom. (A. POKRAJAC)