Popularnu Pješačku stazu sv. Šimuna koja spaja Gračišće sa slapom Sopotom i okolnim kasnosrednjovjekovnim crkvicama i raštrkanim zaseocima već duže vrijeme povremenim vožnjama devastiraju enduro motociklisti. Kap koja je prelila čašu strpljenja gračaškog načelnika bilo je nedavno uklanjanje prometnih znakova zabrane prometa za motocikle.
Kazna tisuću kuna
- Odbacili su prometni znak kod sela Žlepčari, pa znak kod sela Frlani, pa na granici između općina Gračišće i Cerovlje, pasat Škljonke, a tu u Gračišću su ga prošlu šetimanu piturali u krvavo, kaže načelnik Mijandrušić koji dodaje da "ne moren reć ki hi je hiti ća, ali znakova nema". Stoga je zbog oštećenja prometnih znakova podnio prijavu policiji, a očekuje da će policija pronaći krivce, ali i kazniti one koji voze po pješačkoj stazi.
Iako se radi o javnom putu, načelnik zabranu prometovanja motociklistima temelji na pravu da Općina gospodari prometom na nerazvrstanim cestama i putevima, odnosno na Odluci o uređenju prometa na području općine Gračišće koju je Općinsko vijeće donijelo lani 30. kolovoza (doduše, nije izrađen prometni projekt, odnosno elaborat). Tom se odlukom na javno-prometnim površinama zabranjuje cross, off road, sportska i enduro vožnja (članak 36.), za što je predviđena kazna od tisuću kuna. Također se zabranjuje poduzimanje bilo kakve radnje ili djelatnosti koje bi mogle oštetiti javno-prometnu površinu ili ugroziti sigurnost ili protočnost prometa (članak 3.), a pješačkom se zonom proglašava Pješačka staza sv. Šimuna (članak 32.). Koliko često motoristi voze tom kružnom pješačkom stazom dugom 12 kilometara, koja je prije nekoliko godina dijelom asfaltirana?
- To je jedna od prvih pješačkih staza koje su bile uređene u Istri, a po meni, i dalje najljepša. Motoristi meki put pasaju pet puta na dan, a nekad ih nema pet dana. Asfalt više-manje izbjegavaju, a pute kamo greju razrovare, kaže Mijandrušić dodajući da je na pojedinim mjestima staza toliko uska da se motoristi i pješaci praktički ne mogu mimoići. "I ča si more mislit neki kad mu doleti deset motori jedan za drugin, kamo da gre? Tjeraju ljude koji vole prirodu i zdrav život", nastavlja Mijandrušić koji kaže da dobiva pritužbe kako izletnika, tako i mještana, poljoprivrednika, ali i lovaca kojima rastjeruju divljač. (A. DAGOSTIN)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU