Dante al dente, Hamlet frape i Krleža

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Program treceg dana 18. PUF-a - medunarodnog kazališnog festivala bio je u znaku klasika: Danteove "Božanstvene komedije", Shakespeareovog "Hamleta" i Krležinih "Balada Petrice Kerempuha".

Vecer dekonstrukcije dijela literarnog kanona zapadne civilizacije zapocela je plesnom predstavom "Božanstvena komedija" koreografa Edwarda Cluga u izvedbi plesacica i plesaca srpskog BITEF teatra u Istarskom narodnom kazalištu.

Pakao je uposlio plesace u standardnim plesovima - od rumbe preko valcera i salse do neizbježnog cha-cha-chaa - i ako je istina da je pakao u ponavljanju, onda su to plesaci izvrsno demonstrirali. Cistilište usporava tempo predstave, pokreti postaju manje freneticni, a na sceni dva para izvode (opet repetitivnu) koreografiju uz pomoc asistenta. U raju jedan je par spojen u jedno tijelo, no plesacica i plesac nisu nikad budni u isto vrijeme. Kroz scenu ih vodi spodoba koja ih na kraju seksualno iskoristi, odvoji, postavi na suprotne strane stola dok im drugi plesaci serviraju sirove špagete i caše vode...

Neupitna je bravura plesaca, a poveznica s Danteom i njegovom komedijom nejasna, pa se predstava slobodno mogla zvati i "Pogodi tko dolazi na veceru". Ako su kroz predstavu i provucene neke poveznice s "Božanstvenom komedijom" onda su one zaista dobro skrivene. To s druge strane ne umanjuje vrijednost same koreografije i izvedbe koje su bile za svaku mogucu pohvalu.

"Slava Hamleta" skupine Kik Mlone u kazalištu Dr. Inat u Rojcu preduga je predstava u kojoj elementi najpoznatije elizabetanske drame bivaju izmiksani s osobnim pricama, filmskim citatima i mantrama samopomoci. Hamlet je lud, ali uvjerava se da mu je dobro, Danska je kavez, Ofelija se pokušava utopiti u caši vode, ali joj ne uspijeva. Yorikova lubanja je rendgenski snimak glave, cakre su zaštopane, Thelma i Louise gledaju u Grand Canyon, cavlici koji su nekad bili u nozi plesacice sada su u svojoj prvoj samostalnoj roli, a Ofelija trci i trci. Na kraju se izvodaci cavlima fiksiraju na scenu dok Patti Smith srice "G-l-o-r-i-a".

Ono što je u poštivanju tih tocaka izostalo jest narativna kohezija koja bi pomogla gledatelju da uz par putokaza prevali dugotrajni put predstave. Ovako, skacuci sa scene na scenu koje su bez dodatnih informacija teško povezive, gubi se pažnja i daje dojam nabacanosti, makar to možda i nije bila pocetna intencija koncepta. Autorski tim predstave sacinjavaju dramaturginja Nataša Govedic te izvodaci Darko Japelj i Silva Marchig.

Publiku PUF-a sinoc je cekao još jedan "težak" tekst - Krležine "Balade Petrice Kerempuha" u izvedbi Mokrih gljiva u festivalskom klubu Zerostrasse. Za razliku od Dantea i Shakespearea, Krleža je dobio najrazumljiviju adaptaciju svojeg djela.

Mokre gljive s inspiriranim i ekspresivnim recitatorom Venom Mušinovicem na celu izvele su odabir Krležinih balada u glazbenom etno sosu. Izvedba Mokrih gljiva, koje osim Mušinovica sacinjavaju i Ivan Šaravanja (harmonika), Nikola Švenda (djembe) i Vedran Živkovic (tamburica), oduševila je publiku pa je bis bio neizbježan. (B. VINCEK)


Podijeli: Facebook Twiter